Torsdagshandling

Efter en snabbdusch i morse åkte jag iväg till Ikea för att handla lite med glasvaser att sätta amaryllislökar i. Trodde i min enfald att det skulle vara lite folk där, men det var det inte, fullsmockat, ska inte folk jobba i stället. Ha, ha. Passade samtidigt på att handla 3 nya orkidéer eftersom ett par har blommat färdigt.

Hem igen och väntade på att Nettan skulle ha tid att åka och handla mat med mej. När vi väl kom hem från affären hade hr P tagit hand om min lilla jordärtskocka som jag köpte i somras. En liten plutteplanta som blev över 2 meter hög och vilken skörd det blev. Kolla bara här.



Hr P hade varit så duktig och tvättat alla ordentligt så jag slapp. Gulligt va.

Kvällen har jag, efter matlagning förstås, ägnat åt att måla en tröja med Kalle Anka på till Leon.

Så här blev Musse
 Pigg och Kalle Anka-tröjorna.





Kalle-tröjan blev jag klar med alldeles nyss. Får se vad som hittas på i morron. Och vet ni vad. Jo det är FREDAG och jag har namnsdag. Visst ja klockan är över tolv - Grattis på´re Viola. Ha, ha. Man har inte roligare än att man gör på sej. Hi.hi.

Kram och sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: nettan

GRATTIS VIOLETTAN !



Blev det så mycket ! Va kul !

Nu får du göra något gott utav det.

Inte för att jag tycker om det, men ni ! Ha ha !

Du får väl komma förbi en sväng sen så du får din telefon som vi har fixat. Ha ha !



kramiz

2010-10-29 @ 09:52:24
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Grattis på namnsdagen!!!

En jordärtskocka som är över 2 meter hög... helt suveränt. Har faktiskt aldrig sett en irl, men gillar smaken av jordärtskocka (köpt på ICA alltså). Du/ni har verkligen gröna fingrar.

Dina målade tröjor är ju kanooooooooon. Du är otroligt duktig du. Musse Pigg tröjan påminner mig om min allra första present till R för sisådär 31 år sedan. Han fick en grå t-shirt med Musse på, inköpt hos Gul&Blå. Tänk vilka (ljuvliga) minnen du väcker hos mig:-))) Kram tjejen!!!

2010-10-29 @ 22:51:52
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Prebenlene

Great site! Thanks for letting me look around. :)

2010-12-29 @ 21:07:27
URL: http://prebenlene.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0