Onsdag

Nu har halva veckan gått igen. Fy sjutton så fort veckorna går. Snart är det jul.

Idag har jag satt fart med textilmålning igen. Eftersom Leons tröja med Musse Pigg som jag målat till honom blev förstörd i tvätten. Inte beroende på att färgen inte höll, utan för att det låg gammalt tvättmedel i maskinen när Michis skulle tvätta som förstörde tröjan helt. Hela hennes vita tvätt blev alldeles skitbrun om man så säger.

Så nu har jag varit och handlat ett gäng med tröjor som jag ska måla lite kul på. Musse-tröjan har jag målat färdigt ikväll så den ligger på tork. Eftersom Leon inte kan läsa kan man ju nämna det i bloggen. Ha, ha.

Var också iväg och handlade lite mer amaryllislökar. Fick tag i min favorit Limone. Den är ljust grön och den ska jag plantera ihop med en röd, det blir häftigt. Sen får det gärna bli lite varmare ute så jag kan peta ner mina vitlökar i jorden för det har jag ännu inte gjort.

Nu till sängen som väntar.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Gud så duktig du är. Visa tröjorna på bloggen sedan. Som du säger Leon läser väl inte bloggen - än;-)

Idag var det ju 11 grader, så det borde ju ha varit perfekt för dina lökar...

2010-10-28 @ 21:34:36
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0