Måndag

Eftersom jag har varit så lat i helgen så måste jag sätta igång idag (var det tänkt i alla fall).

Efter frullan hoppade jag in i duschen, sen dammsugning och dammning. Sen skulle jag sätta igång och fortsätta sy, men innan jag ens fått in symaskinen i köket så ringde det på dörren. Och där ute stod hr P´s brorsa. Jag hade trott han skulle komma förra veckan, men han kom alltså idag. Tur att jag hade dammsugigt klart. Brorsan och hans hustru ska åka iväg till Spanien i 4 månader (de äckliga typerna va) och ha det skönt. Därför ville han komma över till oss och låna böcker. Han köper också massa böcker och läser som en galning. Jag blir trött bara jag hör ordet.

Han kom lagom till lunch också så vi åt lite rostbiff med potatissallad, mimosasallad, syltlök och sen hade vi en liten bricka med dessertostar och vindruvor. Vad bra man kan ha det på en tråkig måndag.

Det blev ju inte så mycket gjort för min del som jag hade tänkt mej, men so what, det är väl en dag i morron också.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: nettan

Jag tycker det låter som en bra måndag jag ! Ha ha !

Du gjorde ju både nytta och hann njuta lite !



kramiz

2010-10-25 @ 17:48:21
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0