Farsta Gård

Ja, då var vi på lunch idag på Farsta Gård. Har aldrig varit där förr, men det var trevligt. Huset där restaurangen ligger är från 1640-talet med högt i tak och fina kakelugnar. God lunch också, wallenbergare med hemlagad potatismos och lingon och ärter till. Smask.

Sen åkte vi till Fållan och åt efterrätt, fruktcoctail med vispgrädde. Sen blev det kaffe och kaka. Herregud, var toppenmätt efter allt ätande. Sen hem mitt i rusningstrafiken.

Så här ser huvudbyggnaden på Farsta Gård ut



I kväll har vi varit lata och bara sett på tv. Skönt det också, för i morron - då jäklar är det fredag.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Mich & Leon

Nej det var saker jag ville köpa, haha. Pusspuss

2010-10-22 @ 08:06:49
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Beate

Som vanligt ligger jag alltid nästan 24 timmar efter med mina kommentarer. Man är ju inte penschis... än och har hela natten på sig;-) Har aldrig hört talas om Farsta Gård men det verkar ju verkligen vara värt ett besök. Jättefin bild förresten:-)

2010-10-22 @ 22:16:45
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0