Åh det är måndag morron..

och mitt huvud känns så tungt..... Kommer ni ihåg den. Povel Ramel. Nej, jag bara skojade, huvudet är inte alls tungt och dessutom är det ju inte morron heller. Ho, ho. På fm var det de gamla vanliga sysslorna, bäddning, disk, sätta på diskmaskin m.m. för att se ta och åka till frisören. Hade tid egentligen på torsdag men då ska vi äta lunch i Farsta så det var en himla tur att jag såg det förra veckan och kunde ändra tiden.
Hemma igen efter ett par timmar. Allt grått i hårbotten är nu färgat och håret klippt så nu känner man sej helt OK igen.
Gjorde en liten god räkmacka med ägg och en med lite rökt lax när jag kom hem till lunch åt hr P och mej. Mums. Lite rester som fanns kvar i kylen och som jag ville bli av med. Hade även lite köttfärs så vi fick varsin köttfärsmacka också. Rå köttfärs på hård bröd, salt och peppar samt hackad lök. Så gott.
Sen var jag lite flitig och satte på lite dillkött som nu har fått koka i två timmar. Under tiden stekte jag lite kantareller som jag inhandlade idag.
Sen var jag lite flitig och klippte till lite tyg som jag ska sy i morron. Kan ju inte tala om vad eftersom det ska bli julklappar.
Nu in till dillköttet och göra sås och skala potatis.

Ha en skön kväll Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Du är ju alltid snygg och har alltid världens ballaste frisyr - så nu är du ännu snyggare alltså;-)

Så ni äter också rått köttfärs. Det gör jag också, men det är vi nog tämligen ensamma om i Sverige. Finns det nå't godare som snack, tycker nog inte det.



PS. Jycken i dagens inlägg hos mig var inte alls stor, den var pytteliten faktiskt. Men jag tog den med makro så han blev lite större. Kul att alla som hittills har kommenterat trodde att han var stor, Ha, ha, ha!!! DS

2010-10-18 @ 21:17:29
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0