Torsdagskväll

Vad ska den här dagen hitta på då? Jo, måste handla presenter till Nathalie som fyllde 13 år i tisdags. Vi ska nämligen fira hennes dag på lördag hemma hos oss eftersom det är stökigt hemma hos Nettan. De ska nämligen slipa golven på nedervåningen samt att byte av alla fönster ska göras så hemma hos dem går det inte. Allt är nedpackat i kartonger.

Så i em for Nettan och jag iväg till Vällingby, måste ju ha morsan med för att handla rätt, och köpte lite presenter som jag tror hon kommer att tycka om. I morron ska jag slå in allt, har handlat nya omslagspapper så att de blir lite roliga.

Skjutsade sen hem Nettan och själv åkte jag och handlade lite helgmat. Lika bra att ha allt gjort så jag slipper det i morron. Skönt, bara inhandling av potatis eftersom min husbonde inte gillar potatisen på Coop, det är bara Ica´s potatis som går hem här.

På fm ägnade jag mej åt att sy klart det jag ska ge i julklapp. Nu är det bara mina gardiner och kuddar som är kvar att sy, sen kan jag packa ihop symaskinen ett tag. Jag har ju en gammal symaskin sen 60-talet, tung som ett litet h-e, men den fungerar alldeles utmärkt. Går aldrig sönder, det gör ju inte saker man handlat på 60-talet verkar det som.

Har slöat sen ikväll med att titta på tv och koppla av och nu är det dags för sängen snart.

Kramar MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0