Soptömning

Ja nu undrar ni säkert vad jag ska skriva. Ha, ha, där lurade jag er allt. Inte riktigt, för vi har faktiskt soptömning på tisdagar, ha, ha. Så jäkla dumt va.

Jag har alltid undrat vad dagarna tar vägen och idag har jag konstaterat att hemmet tar en jäkla tid. På morron sitter vi väldigt länge och käkar frulle. Det är en höjdare. Sen börjar det; ta hand om allt som är framplockat, diska, bädda, sopa undan lite smulor i köket. Sopa lite på altan där alla novemberkaktusar står eftersom de börjar tappa blommorna. Vattna min hibiskus på stam som blommat sen augusti. Den vill ha en jäkel varje dag. Sen är det dags för mej att fixa till sej. In till datorn och kolla mailen. Sitter kanske en timme vid datorn, ibland mer.

Fixar lunch till hr P. Idag blev det hemgjord pytt-i-panna. Tar lite tid det också. Hacka lök, tärna köttet och tärna potatis. Dessutom steker jag allt var för sej, tycker det blir godare då. Och sen blandar jag ihop allt. Idag blev det pytt på rester av löfbiff, entrecoté och fläskkotlett.

Efter hans lunch, jag brukar hoppa lunchen, åkte jag till posten och hämtade två paket. Det var en julklapp till Nettan och en till Enar. Hem igen. Nu ville ha P ha skrivhjälp. Bara sätta sej vid datorn igen och fixa. Det tar ett tag eftersom han hela tiden ska rätta också. Jättekul. Bläh, bläh, säger jag bara. Nu äntligen lite tid åt mej själv. Sätter mej och målar Manny denna gång.

Dags för middag. Färsk lax med stuvad spenat och kokt potatis. Skalar potatis, gör en liten redning till spenaten eftersom jag tycker det är godast och laxen var färdig den hade jag redan benat ur så det var bara att krydda med citronpeppar. Dukar av och diskar kastruller och stekpannor och halvglor lite på tv. Tar fram tröjan med Manny och målar den klar.

Här kommer bild på tröjorna av Special Agent Oso och Manny


Den gula färgen täckte inte riktigt eftersom tröjan är grå men det får duga.

Här kommer Manny



Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Som vanligt är dom jättefina, min lilla målarkung !



Love you !

2010-11-03 @ 00:15:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

1. Nej, jag vill inte bli penschis, jag vägrar;-)

2. Tröjorna är helt underbart suveräna. Hur gör du???? Detaljerna på Manny (inte att jag vet vem det är, men ändå) är enastående) You'are best, better than all the rest... ja du vet:-)))

2010-11-03 @ 23:06:01
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0