Lördagskväll

Hej hopp i galopp. Känner mej lite galen idag faktiskt. Och dessutom har det hänt en del idag faktiskt. Men först måste jag visa de två sista tröjorna som jag målat till Leon i julklapp. Igår hade jag tänkt att börja baka lite kakor, men så blev det inte. Fick ett sms från en gammal kompis som är allvarligt sjuk att hon längtade efter janssons frestelse. Och det är ju klart att man ställer upp. Hade två folieformar hemma liksom även potatis, ansjovis, lök och grädde, så det var bara att sätta igång. På em fick Nettan ställa upp och åka med sin gamla morsa till kompisen. Tog även med lite maj- och chilipajer till henne som jag hade hemma samt småpizzor och en halv äppelkaka. Hon blev glad och jag hoppas att det smakade bra.
Sen målade jag som sagt klart Leons tröjor, kolla här





Skönt att tröjorna till jul är klara. Nu ska jag sy lite mer innan jul också. Gardiner och kuddar tror jag att det blir. Kanske med lite God Jul på. Får se vad jag hittar på.

Som sagt, det har hänt saker här idag. Så här såg det ut i morse hemma hos oss.



Och så här såg det ut i kväll.



Vår kära gamla ek har gått till de sälla jaktmarkerna. Den var vacker men ack för stor. Vi var faktiskt tvungna att ta bort den eftersom den bl a började skada vår dränering. Frid vare med den vackra eken.

Nu ikväll, snart faktiskt ska vi över till grannen på middag. Trevligt. Har med kameran så det kanske blir lite kort i morron på något snaskigt, jag menar förstås smaskigt. Jag har läst expressen idag om snaskigheterna som knugen hade med Camilla och det är väl det som sitter kvar.

Ha en trevlig lördagskväll.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Bettan!



Hoppas att allt är bra med Dig, Nettan och "alla andra" inte stockholmare utan familjen förstås...



Tänkte höra om Du möjligtvis gör tröjor på beställning???



Kramar från ett snöigt Timrå/Sundsvall

2010-11-13 @ 22:19:09
Postat av: Berit

Svar till Camilla.



Jag målar bara på små tröjor, typ stl 92. Vill du att jag målar någon tröja med någon disney-figur så meddela storlek och motiv så kanske jag kan hjälpa dej. Jag målar helst på vita tröjor.



Kram MrsBettan

2010-11-14 @ 11:32:28
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Beate

1. Så gullig du är att göra din sjuka kompis glad med så himla god MrsBettan mat. Klrt hon nöt av den:-)

2. Tröjorna är ju kanoooooooon. Å kolla, Camilla är intresserad. Inte illa - lite extrajobb kanske...

3. Det gör ont att se den fina eken skickat till ek-himlen, men jag förstår att den fick sätta livet till när den sabbar er dränering.

2010-11-14 @ 18:27:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej hopp!



BARBAPAPPA om det går bra annars kan Du ta vilken figur som helst. Stoleken blir säker bra för killen fyller 1 år nu 12 december... Han är lite rund om magen :-D



Kan Du lägga ut för tröja och grejjer så betalar jag när det är klart???



Camilla

2010-11-14 @ 21:33:58
Postat av: Berit

Camilla,



Det fixar jag till dej. Talar om när den är klar.



Kram MrsBettan

2010-11-15 @ 22:47:27
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0