Klassträff

Igår var jag på Sonjas grek som ligger på Bondegatan/Södermalm och träffade en del av mina gamla klasskamrater. Tyvärr så blev vi bara sex stycken som kunde komma, men vi hade det jättetrevligt. Trevlig restaurang också med trevlig betjäning. Som synd var hade jag inte min kamera med mej så det blir inga kort.

Men jag kan tala om att maten var fantastiskt god. Jag själv tog in en Thallassina Souvlaki.  Den bestod av laxfilé & scampi på spett serverad med en fräsch blandsallad, vitlöksmarinerade rödbetor, rostade pinjenötter, samt en honung & chevrécreme.  Det var ursmarrigt och skönt att slippa potatisen. Salladen var toppen liksom rödbetorna. Mums. Till detta drack jag naturligtvis rött vin. De andra tjejerna åt cesarsallad, souvlaki, kotopoulo fileto och paidakia.

Efter middagen tog vi in varsin sonjas coffee som bestod av vit kakaolikör, mörk rom och kaffe. Hur underbart gott som helst.

Sen var det t-banan hem igen och suss i säng.

Kramis MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Mums filibabba !

2010-11-11 @ 17:02:03
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Tack för det tipset - men hur kunde du glömma kameran. Det blir ju aldrig en "äkta" matpatrull av dig;-).



PS. har aldrig varit på en klassträff faktiskt, undrar varför. Det är ju roligt. DS

2010-11-11 @ 22:32:39
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Beate

Svar: Nästan vid Vanadisplan står han. Å jag gillar honom inte. Han kam glo mot simringarna (lika fula dom) som står på andra sidan gatan - 30 meter fån Grönwalls.

2010-11-11 @ 23:51:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0