Kakor

Gårdagen ägnades bl.a. åt kakbak. Det blev lite jordgubbsgrottor och syltkakor med körsbärssylt.





Syltkakorna blev inte bra, flöt ut som andra pannkakor så det måste jag fixa nya med annat recept.

På fm igår åkte Nettan och jag iväg till Barkarby och inhandlade 2 julklappar till Leon och 1 tröja till Camilla. Hon vill nämligen att jag målar en tröja med Barbapappa på så det ska jag fixa.

Idag, onsdag blev det inte så mycket gjort. Åkte och hämtade Leon på em eftersom Michis skulle på ultraljud. Han blev jätteglad när jag kom och hämtade honom. Han tjoade vid dörren till dagmamman. Och såklart fick han en present redan idag. En mussetröja då den gamla hade blivit förstörd i tvättmaskinen. Inte av Michis utan av att hela hennes vittvätt blev förstörd av gammalt tvättmedel som låg bränt inne i maskin. Han ville genast ta på sej tröjan. Sen hade också gammelmorfar åkt iväg och köpt en brandbil i lego som han fick bygga ihop. Den körde han med hela kvällen.

Sen fick han lite spagetti med ketchup, ville inte ha köttfärssås. Jag gillar inte sås sa han, så då slapp han. En pytteliten glasstrut till efterrätt slank det ner också.

Nu till sängen kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Då är ju ditt julbak avklarat;-) Ja Leon äslkar nog sina gammalmorföräldrar. Kul att det blir en pojke till i familjen snart - då blir det lite mera "jämnvikt" mellan könen om man säger så;-)



PS. Kul att du antog "uppdraget" med att måla en tröja till Camilla. Du är ju svinduktig MrsBettan, mera sån't. DS

2010-11-18 @ 22:17:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0