Bakdag

Idag har det varit en innedag. Dessutom var det ju riktigt skitväder så det gjorde inget. Började morron med att ladda tvättmaskin så den fick jobba lite. På em skulle vi få besök, alltså fika, och inte en kaksmula hemma att bjuda på. Fram med bakformar, här ska det göras något till fikat. Det blev en citronkaka och en chokladkaka. De var alldeles ljumma när vi fikade. Mums.

Tog sen och kokade en kalvhögrev, det tar ju ca. 3 timmar att smygkoka så det blir riktigt mört. Det ska vi ha i morron, dillkött. Också mums.

När jag ändå höll på tänkte jag att det var lika bra att baka något mer.

Vad tror ni detta ska bli ?



Här är det färdiga resultatet



Har ni gissat?  Jo, det är kolakakor. Passade på att göra en omgång till när jag ändå var igång.

Lite början på julbaket.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag vet några som kommer att bli superglada ! Ha ha !



kramiz på dig !

2010-11-15 @ 22:52:23
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Hur rullar kan bli till fyrkanter förstår jag inte - men så var jag ju himla dålig i matte;-)



PS. Mums - å då gillar jag inte ens sötsaker:-) DS

2010-11-16 @ 23:02:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0