Allhelgonadagen

Ingen har namnsdag idag. Vad tråkigt. Är det bara alla helgon som firar eller ? Javisst är det så faktiskt, ända sen 700-talet har man i katolska kyrkan firat de helgon som inte hade en egen dag i almanackan. Så nu vet ni det.

Ni undrar väl vad jag gjort i helgen? Det kan man ju undra, jag också. Lördagen gick åt till husbestyr kan man säga och söndagen ägnades en stor del av tiden till att titta på tv. Såg reprisen på både robinsson och bonden. Så var den dagen över.

Idag har jag planterat ytterligare amaryllislökar så nu är allt klart. Totalt 26 st lökar har jag planterat men 6 st ska jag ge till Nettan och Michis. Har planterat 3 st i en vas till vardera. Det kommer nog bli fint. En ljusgrön, en röd och en rosaorange. 

Sen i lördags beställde jag jättelökar från ett ställe i England. Det står att de är XXL och det kan man förstå när de är 42 cm i diameter !!!! Frågade hr P om vi skulle beställa och han sa OK på lördagen. Sen på söndagen hade han tydligen tänkt till för då undrade han hur stora lökarna var. Och jag svarade naturligtvis, 42 cm. Det kan ju inte vara möjligt!! Jamen det står så. Tog fram deras hemsida som heter royalcolors.com om ni vill kika och han fick verkligen komma och titta att jag inte hittade på. Då kom nästa bekymmer. Hur f-n ska vi plantera dom!!! Ha, ha, ha. Han e rolig han. Det ska verkligen bli spännande att se hur stora dom är när de kommer. Får väl ta en kundvagn för att kunna hämta dom på posten. Ha, ha. Det ska bli jättekul. Dom ska levereras efter den 15 nov.

Sen har jag ikväll börjat måla en tröja till Leon igen. Denna gång med special Agent Oso. En av Leons favoriter också.

Nu ska jag in och kolla lite bloggar innan jag knyter ihop mej för natten.
Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du e väl för go du !

Då får man lite juligt i alla fall ihuset då jag inte kommer att kunna pynta här hemma. Ha ha !



Och kort på jätte-amaryllisarna får du inte glömma sätta in då jag tror att dom som läser är jättenyfikna. Själv ska jag komma hem till dig när dom kommer och kolla ! Ha ha !



kramiz

2010-11-02 @ 11:11:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Du - hade totalt glömt bort att det var allhelgon igår - tills jag läste ditt inlägg. Åså sätter man väl också lyktor på gravar etc. etc.



Dina lökar (ha, ha - 42 cm/diameter) ser jag mycket fram emot. Dom vill jag se på bild alltså;-)



Herr P hittar säkert ett lämpligt "användningsområde" (ha, ha, ha) för dom.



PS. Nu skrattar jag ihjäl mig ett tag, om jag får:-) DS

2010-11-02 @ 21:45:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0