Tisdag

Det börjar dra ihop sej nu, bara 2 dagar kvar och sen är det julafton.

Idag var hr P och jag ute och handlade de sista julklapparna för denna jul. Sen skulle vi också handla julöl men den var slut som vi ville ha så vi åkte hem utan öl. I morron får vi kolla i någon annan butik om de har vår julöl. Klockan tre fick vi besök av en gammal vän så på med kaffe och fram med kakfatet.

Åkte och hämtade Leon och sen hem till Nettan där Leon stannade kvar.  Det var kul att se hur fint Nettan har fått det med alla fina fönster. Ljust och härligt med vitt och inte det fula svarta. Själv åkte jag hem och skulle börja göra såsen till vitlöksströmmingen men hr P ville att vi skulle ta ner julpyntet från vinden så då fick det bli så. Började julpynta, telefonen ringer och besök hos oss väntar, vi som just bytt om till myskläder. Ja, det var bara att dressa om igen, sätta på kaffe och fram med kakfatet.

Äntligen, halv tio kunde vi fortsätta med våra julbestyr, jag med vitlöksströmmingen och sen grava lax också. Nu står allt i kylen. Vi hann inte pynta färdigt, får göra det klart i morron fm innan nästa besök kommer klockan elva. Pust sista besöket innan jul, härligt.

Nu är det dags att pömsa.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag har ju alltid sagt att penschisar är ett busy folk;-) Kul - nå't att se fram emot alltså ;-)

Å vilken tur för Nettan att alla fönster kom på plats innan jul - kallas det alternativ julklapp kanske;-)



PS. Extra roligt är ju julklappen "Charlie". Söt är han tycker jag å jag älskar namnet, det passar liksom, speciellt med tanke på den gula mössan... DS

2010-12-22 @ 21:53:37
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0