Onsdag

Fick besök idag igen så det blev kaffe med dopp ytterligare en dag. Men det var som tur på fm. Dessutom kom denne man med 1 kg kalix löjrom, 1 kg hjortron och en stor älgstek. Inte att förakta. Mums.

Pyntade sen klart och vi såg till att alla tomkartonger kom tillbaka upp på vinden. Sen blev det inhandling av julmat. Åkte till Ica Viksjö som är en toppenbutik och handlade det som saknades.

Till middag blev det stekt torsk och potatis. Det sista av torsken som hr P släpat hem från Norge. Synd, den som var så god. Nu får man vänta till juli tills nästa torskleverans kommer.

Kylskåpet bågnar nu av all julmat faktiskt även om vi inte ska ha så mycket. En del kommer jag att dela med mej till Nettan av så hon får lite mysig julstämning också. Man kan ju inte äta ihjäl sej av julmaten.

I morron ska jag göra efterrätten, en vit chokladparfait som ska serveras med lingon och kolasås. Hoppas den blir bra.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Lilly

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-12 @ 16:20:21
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0