Boeuf bourguignon

Så blev middagen idag till oss 7 st. Nettan med man, Michaela med man och son och min gubbe och jag. Från början var det meningen att Nettan med man skulle komma över och äta middag men Michis ville också vara med så det var helt OK att få hem 3 till.

Till förrätt hade vi lite löjrom med creme fraiche eller gräddfil och hackad rödlök samt en rostad stjärna av vitt bröd. Sen högg vi in på grytan som serverades tillsammans med potatismos. Mums. Till efterrätt blev det en liten pannakotta med färska hallon.

Så nu var kvällen avklarad likväl som all disk så nu väntar sängen.

Kram och sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det var jättegott mamma och jag blev "sten-mätt" !

Det där ska jag nog göra själv.



puss och kram

2010-12-12 @ 12:30:59
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Nu är jag ju en av de (få) utvalda att ha fått äran att smaka på din Boeuf bourguinon - i två XXXL-portioner dessutom - så jag vet hur fantastiskt god den är. Det är din paradrätt - bland 1 000 andra. Å Panna cotta är ju så himla god. Den har t o m jag lyckats med;-)

2010-12-12 @ 20:58:38
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0