30 december

Idag har vi , Nettan och jag, varit ute och handlat allt som behövs för att fira ett värdigt nyår.

Igår handlade vi 5 st hunrar och idag allt som behövs till dessa samt tillbehören till oxfilén. Vi ska göra Ingmar Bergmans oxfilé i morron. Till denna ska man linda smördeg runt oxfilén och sen toppa med bearnaiesås. Det lät smarrigt. Sen ska vi ha både potatisgratäng a la Nettan och skivad potatis a la Bettan. Sallad och sparris kommer också att serveras till.

Till förrätt tar vi gratinerad hummer med recept av Per Moberg  i vittvinssås.

Sen blir det läckra ostar med vindruvor och goda salta kex.

Till tolvslaet kommer vi att ha små petits four fyllda med räkor, lax och avocado.

Happy new  year till er alla
Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tur att jag vet att jag kommer att avnjuta denna middag för du skrev det väldigt inbjudande och smaklökarna kände riktigt hur gott det lätt !



See you tomorrow babe !

2010-12-31 @ 02:04:06
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

När jag läser det här inlägget så har ni ju avnjutit denna kalas nyårssupé. Gissar att ni njöt för fullt:-)



Gott Nytt År på dig och Herr P. Kramiz

2011-01-01 @ 15:33:25
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0