Jord m.m.

Har varit lite dålig med bloggen. En kort sammanfattning då.

I lördags - vår nationaldag - kom hr P´s brorsa hit och hjälpte till att lägga en överliggare på vår nya plankmur. Det blev riktigt bra faktiskt.



Sen på em satte jag igång och gjorde en stor mazarinkaka i långpannan. Den blev hyfsat bra.



På söndag var det ganska lugnt på fm. Det vanliga arbetet med vattning av blommor inne och i växthuset. Planterade också lite krasse som jag sått till Nettan och mej. På em sen åkte jag och hämtade Nettan som varit i Norrköping med vovvarna på utställning eftersom hennes gubbe inte kunde. Han den typen var och såg Bruce Springsteen.

Idag vaknade vi faktiskt av telefonen som ringde 07.15. Det var jordleverantören som stod utanför med en stor lastbil full med  jord,13,5 ton.



Jätteskönt att han backade ner på grannens tomt, det blir ju mycket lättare då att kärra ut den. Och sen kom hr P´s brorsa, så just nu är det full fart att kärra ut all jord. Härligt att gubben fick lite hjälp. Brorsan har sina små hundar med också, men de är snälla och springer inte från tomten.

Kramis MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Måste säga att det blir svårare och svårare att föreställa sig hur er trädgård blir när den är klar. Jag ser bara jordmassor framför mig, höga, breda och djupa ;-)

2009-06-08 @ 18:17:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Bella

Ni jobbar och står i men hur blir det när det är färdigt? Kram

2009-06-08 @ 18:53:24
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Camilla

Halloj i solen!



Skulle man kunna få receptet på kakan???



Är lite i "akut" behov av en kaka till min kompis sons student på torsdag.



Ha det gott!

2009-06-09 @ 08:14:27
Postat av: Berit

Camilla.

Självklart ska du få receptet.

Jag ska alldeles snart sätta in det.

Kramis MrsBettan

2009-06-09 @ 11:45:44
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0