Tvätt

Igår skrev jag inget på bloggen beroende på att det inte hände så mycket. Dagens händelser var

- Tvätt
- Posta brev
- Laga lunch och middag
- Gå igenom en del tidningar
- Hämta in sakerna från Täby-utställningen i garaget
- Lämna tidningar till Nettan
- Pengar till Michaela så de kunde handla bilbarnstolen (present från Chrillan och morfar till Leons 1-årsdag)

Och vad har hänt idag då. Egentligen inte så mycket. Däremot är det jäkligt kallt inne, bara 19,5 grad. Vet inte vad min man gör. Kanske han tycker att jag ska börja hoppa hopprep för att få upp värmen. Har allldeles nyss suttit och skrivit en del till honom och händerna är som små isbitar ungefär. Får nog gå in och sätta på ugnen så det blir lite varmt.

Jag kom ihåg när vi hade segelbåt och det var kallt, då satte jag alltid på ugnen, det var så härligt att stoppa in händerna som i regel var frusna när man alltid står ute i en segelbåt. Detta har jag fortsatt med nu hemma också när det är kallt, funkar jättebra.

Nu ska jag strax ge mej iväg till affären. Alltid är det något som behövs inhandlas.

Kram kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha, ha, der var ju en bra idé med ugnsvärme. Det ska jag komma ihåg när vår inomhustemperatur sjunker. Herr P vill kanske inte att spacklet torker för fort, ha, ha...

//Beate

2009-01-28 @ 19:02:19
Postat av: vivan

Du är inte mer antik än jag, 61 höstar!

är inte äldre än man gör sig..är ca 45 i sinnet fnizz! men häromdan när snuva och hosta hägrade i min kropp, var jag 100....så ynklig!!

1 dag kvar att jobba sen har jag sem lö,sö,må..skall ju se efter lille Melker minigris när päronen åker till riga! kramen!



Ja, jag kommenterar och läser Beatas blogg då och då!kul!

2009-01-28 @ 23:12:53
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Gullillan

Visst är det skoj med utställning/försäljning men ack så mycket arbete bakom och nog blir man lite ledsen när det bara "tummas på"?

På 90-talet nångång sålde jag själv egendesignade hattar. Hann med 3 mässor, men sen ledsnade jag........sån är jag.............tyvärr! Dom sålde bra, så jag vet inte vad jag begärde? Det var väl det där arbetet "runt-om-kring" som jag inte gillade.......

Önskar dig en skön torsdag Bettan!

(Har en syrra som heter så)

2009-01-29 @ 09:05:05
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0