Äntligen måndag

Det är inte ofta man får säga det. Men efter att ha gått upp tidigt, i lördags olidligt tidigt, i helgen så var det skönt med samma sovmorron som vanligt. Idag var jag riktigt slut och även min dotter. Det tar på krafterna att stå på en utställning hela helgen. Inte för att man gör så mycket, men det frestar på visar det sej.

Jag fick i alla fall en stackars Åremössa såld på söndag. Tack och lov. Sen sålde vi massor med bordslöpare faktiskt. På söndagen hade vi också tagit med oss lite halsband som vi tidigare gjort men det var ingen som köpte, många var där och tummade på dem, det var allt.

Men, vi är nöjda med helgen ändå. Vi fick ju lite sålt, och det är kul att vara där, träffa mänskor. På lördag var min klasskompis där och vi saknade henne faktiskt på söndag. Hon är en glad skit och gillar dessutom att sälja. Hon sålde två bordlöpare under tiden hon var där. Vi får väl hyra in henne till nästa år.

Lördagen började nämligen inte alls bra för oss alls. Först var det rena rama skitvädret, hagel blandat med regn och snö. Jag såg inte hur filerna gick när jag körde, Nettan höll på att skratta ihjäl sej. När vi väl kom fram irrade jag omkring på hela parkeringsplatsen eftersom vi hade olika uppfattningar om var vi brukade gå in. Väl inne skulle vi börja sätta ihop 5 hyllor med två gavlar. De hade stått i förrådet 1 år och slagit sej. Hur kul var det att sätta upp. Vi jobbade en hel timme och fick ihop tre hyllplan, de två återstående gick överhuvudtaget inte att få dit. Såg ut som små båtar.

Nästa sak som fungerade halvbra var hundbordet. Ja, Nettan har ett litet hundbord som vi utnyttjade. Det saknades lite saker, men eftersom inga tunga föremål skulle stå på bordet så var det helt OK. Bara ingen lutade sej mot det för då hade det nog tippat omkull.

Så när vi skulle lägga dit alla våra dukar, åremössor, halsdukar m.m. så blev det ingen ordning. Såg för jäkligt ut, men vi orkade inte bry oss. Så på em gjorde vi om hela skiten. Vi hade liksom vaknat till då, äntligen.

På lördag när vi åkte hem var det en jättebrasa vid Tensta, Kolgrillen som ligger alldeles intill vägen stod i full låga. Det var en duktig brasa. På söndag när vi åter åkte ut till Täby så rök det fortfarande från Kolgrillen. Den blev helt nerbränd, undrar vad som hände. Det var en liten notis i DN på söndag men ingen utförlig.

Nu till sängen - sov gott - MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Åååhhhhhhh, vad ni kämpade på! Tycker faktiskt att montern var jättefin speciellt efter ommöbleringen. Men visst saknar man sovhelgen, ingen laddning av batterierna där inte. Men roligt är det ju ändå, eller hur!

//Beate

2009-01-27 @ 13:43:35
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: vivan

Kul att du träffade en skolkompis! Min hosta håller i sig, men jag hostar inte hela tiden...tror den är på tillbakagång!

Tack för tipset om chocilana.E men jag tål inte för gallan...den innehåller morfin...och det tål inte min galla...även fast jag är opererad!

natti natti..kramiz!

2009-01-27 @ 23:20:21
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0