Måndag

Idag hade jag tänkt att fixa lite på undervåningen, men då visade det sej att vi skulle på besök av en gammal kompis så då gick det i stöpet. Han gick vid halvtvå-tiden så då var hr P hungrig och ville ha mat. Det blev lite snabbmat. En tekt brödskiva i smör med bräckt skinka och ett stekt ägg ovanpå. Det är faktiskt gott och går fort att göra.

Sen iväg till affären och handla lite potatis. Den gick åt i helgen åt potatisrätterna. Hade antagligen inte räknat med att det skulle gå så mycket.

Sen ringde hr P´s brorsa och ville komma över i morgon. Helt plötsligt fick jag då en tanke att göra lite småpajer till dom. Brukar skicka med dom lite pajer, eftersom jag alltid har hemma, men nu satte jag igång och stekte tärnad bacon, hackade champinjoner och strimlad purjolök. Sen blandade jag ihop allt. Har precis fått 16 pajer klara och ska nu sätta på en omgång till med enbart västerbottenost. Tar en bild sen på allt när det är klart.

Nu måste jag in och fortsätta med nästa omgång.

See you MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du e inte klok du !

Ha det gott - ha, ha ! Nu var jag rolig också !



kram på dig morsan min !

2008-09-29 @ 17:32:17
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad duktig du varit...det är så skönt när man kan göra rätter...att ta fram när man inte har lust att laga mat.men16 pajer...oj,oj,oj!!!vill gärna se bilder på dem.kramiz:)

2008-09-29 @ 18:55:23
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0