Viola

Gratta mej, jag heter faktiskt Viola i andra namn, tråkigt nog. Har aldrig gillat namnet men fick ju inte välja precis eftersom mor min hade det också som andranamn. Jag firade det själv genom att ta ett glas vin och piggade upp mej med. Annars är jag jäkligt hostig. Hostar som sjutton på nätterna så det är lite svårt att sova. Är tvungen att gå upp i halvtid, ungefär vid halvtre på morron annars kissar man på sej när man hostar. Så snabb rusch in till toaletten och sen bums i säng och hostar på ett tag till innan sömnen kommer.

Har i alla fall varit "lite" duktig. Planterade 16 st amaryllis igår i våra glasvaser. Hade en glasvas kvar och åkte till blomsterlandet idag och köpte en amaryllis som de inte hade på plantagen, en fjärilsamaryllis. Den är liten och spretar med sina klockor. Ska bli kul att se. Jag har tittat på google vad det finns för olika amaryllis och de skriver att det finns över 100 olika, och då kan man ju fråga sej varför man hittar så få exemplar på plantagen. Det är ju kul att ha lite olika färger. Varför finns det ex.vis inte någon svart amaryllis. Den hade blivit störtskön att planteras ihop med min limegröna.  Nästa år ska jag göra bättre forskning av amaryllis innan jag köper så jag får ännu mer färgprakt.

Som ni säkert förstår har jag varit så risig att jag inte ens har varit inne på nätet, och det säger inte lite. Varit t.o.m. lite yr i knoppen, men nu känns det mycket bättre så jag hoppas att detta går över snart. Nästa vecka, nästa onsdag ska jag förresten träffa mina gamla klasskamrater och det kommer att bli jättekul, så det är ju tur att jag blev förkyld nu så jag hinner bli frisk tills dess.

Kram / MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Grattis på namnsdagen då!!! Man ska aldrig missa en anledning att fira, eller hur?! Ditt glas med amaryllis på Nettans blogg är ju skitfin. Gillar "mosaikjorden", så mycket fräschare tills kalkränderna från bevattningen blir synliga, men då är ju julen över, eller hur!?

Fortsätt att krya på dig!

//Beate

2008-10-29 @ 18:12:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Jag visste ju att du hade namnsdag idag, men glömde faktiskt bort det.

Så det får bli en liten grattis på den här vägen istället.



Hmmm, ska nog skriva till Beate att det är jag som fixat amaryllisarna och inte du. Ha, ha !



kram på dig hosiga kärring

2008-10-29 @ 18:18:09
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0