Torsdagspyssel

Idag har jag som sagt varit ensam hemma sen klockan 7 i morse. Tog det dölugnt och njöt när hr P hade åkt iväg. Tog en dusch och kände mej som en ny människa. Härligt. Satt och tittade i lite tidningar för att sen tillsammans med Nettan åka iväg och handla. Vi kan väl åka någon annanstans idag tyckte Nettan, självklart, hon ville till Willys (poäng där va) och då tog vi Rissne eftersom det var jättelängesen vi var där. Ingen av oss hade någon lista att handla efter så det blev lite blandat.

När alla varor var inne i skåpen tog en en Mackis-macka som jag åkte förbi ICA och köpte. Bläh , varför har vår butik slutat att ta in Michael livlinas produkter. Käkade halva, resten åkte i sopen.

Sen började jag göra bollar av min smet med chokladtryffel. Det var ju inte lätt precis och få dom till runda små bollar. Men jag gjorde så gott jag kunde. Sen skulle de doppas i choklad och rullas i strösocker blandat med lakritspulver. (Senaste AoM hade detta recept). Vilken tryffelsmet alltså. Whau, skitgod. Klart att jag måste provsmaka.

Så här blev de i alla fall.



Ni ser att de inte är riktigt runda, men då vet de som får dom att de är hemgjorda i alla fall. Man måste ju se lite positivt på saken.

Sen blev det lite choklad över som jag har ringlat ut. Det kan jag ha att garnera punschparfaitén med, eller hur, det kan ju se lite festligt ut.



Häftigt va, ser ut som kinesiska tecken. Hoppas att det går att få upp dem när de stelnat.

Kram MRsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mmmmmm !

Me wan't a taste !

2008-10-09 @ 17:28:37
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Dina kinesiska tecken är helt underbara. Chokladkonst skulle jag säga!!!

//Beate

2008-10-09 @ 20:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0