Kväll

Då ska vi testa om jag fortfarande är pigg när jag går och lägger mej. Jag har ju tagit ett litet vitaminpiller igen ikväll som test. Just nu känner jag mej lite pömsig men det kan ju snabbt gå över. Jag meddelar i morgon hur det verkade.

Ikväll blev det spagetti och köttfärssås till middag. Gott sa hr P. De4t var väl det att han väntade på morgondagens middag som kommer att bestå av fläsklägg och rotmos kanske. Jag har nämligen kokat fläsklägg ikväll. Köpte ett par stycken på City gross idag till det förnämliga priset av 19:95/kg. Hur billigt kan det bli, och dessutom har man en karl som bara älskar det. Nu är det i alla fall kokat och upprensat. Det är en jäkla massa fett och ben som ska bort. Dessutom hade jag skitsvårt att få i köttet i min gryta eftersom det var för stort så jag fick ta fram hammaren och en stor kniv för att klyva det. Höll på som sjutton och höll på att ge upp. Gick ner för att få tag på en såg och eftersom jag inte är 190 cm lång kunde jag inte få ner sågen jag ville ha, så upp i köket igen och bankade på allt vad tygeln höll med en hammare på en kniv. Trägen vann, benet gick av och jag fick ner det i min kastrull.

Hr P var nämligen ute i trädgården och var bussig och tog in alla pelargoner och trumpeter eftersom det ska bli kallt i natt så jag kunde ju inte gå ut och fråga honom. Under min värdighet att inte klara sej själv faktiskt.

Till efterrätt idag blev det en liten snutt av punschparfait och färska hallon. Han har blivit ett litet godisfreak min man. Förväntar sej efterrätt nästan varje dag, har jag skämt bort honom eller. Jag får väl stå min kast eftersom jag tycker det är roligt att laga efterrätter.

Nu ska jag gå ner till min lilla härliga säng och försöka sova.

Hörs i morrn / Kram MrsBettan 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Och du som brukar säga att jag är envis.

Undrar var jag har fått det ifrån ???? Ha, ha !



Här är också trumpeter och pelagoner intagna !



Självklart har du skämt bort honom.

Mer och mer...... Ha, ha !

Akta dig så du slipper börja klä på honom också.

Ha, ha !



kram på dig min lilla morsa !

Vi hörs imorgon !

2008-10-07 @ 23:32:53
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Gud vad jag skrattade när jag läste inlägget. Föreställde mig Mrs Bettan med hammaren i högsta hugg och bankandes skiten ur fläsklägget. Hade nog gjort samma sak för att vara ärlig...

Fläsklägg med rotmos är skitgott faktiskt... två gånger/år. Hemlagad ärtsoppa med fläsklägg är inte heller helt fel... tre gånger per år.

Kram

//Beate

2008-10-08 @ 20:44:17
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Beate

Förresten... var du fortfarande pigg efter vitamininjektionen... frågar en som verkligen behöver en sådan - fast på morgonen.

//Beate

2008-10-08 @ 23:00:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0