Gardiner

Har nu äntligen fått upp mina gardiner i sovrummet. 2 ljust lila som undergardin och 2 vita som yttergardin.  Tunna gardiner. Det tog hela dagen att sitta och fålla upp dem. Var klar klockan 4 faktiskt så jag har inte hunnit med så mycket annat idag. Pust och stön. Men nu sitter de där.

Just nu har jag påbörjat ett nytt handarbete. Det är alltid skönt att ha något att göra, jag kan ju bara inte sitta rakt upp och ner och inte göra något. T.o.m. när vi tittar på tv på kvällen så handarbetar jag. Det är därför jag aldrig kommer ihåg om jag har sett just den filmen som vi ska titta på. Då har det varit något moment i handarbetet som gjort att det tog över tv-filmen.

Snart är det dags för mat också. Idag var vi inte och veckohandlade som vi brukade eftersom Nettan ramlade igår. Så i morgon blir det handling av. Inte så mycket kanske. Jag tog fram en rådjurssadel som vi fått av en bekant och den får passa till lördagmiddag. Sen hade jag också lite färdig pastasås så lite spagetti oc h köttfärssås får det bli en dag. Lite stekfläsk har jag också tagit fram så det blir en lätt handling i helgen.

Vi hörs igen / Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Läste Vivians med att använda textillim för att få upp gardiner. Strålande idé, helt i mitt tycke. Våra panelgardiner sitter fast på stången med kardborrband, helt okay!

Rådjursadel låter himla gott. Men sedan när då äter Herr P spagetti?!!!

Kram

//Beate

2008-10-02 @ 20:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0