Freeddaagg

Äntligen fredag igen. Jag trodde nästan att det var fredag igår eftersom vi hade gäster på middag. Men ännu gladare blev jag när det var fredag idag. Två fredagar på rad alltså. Middagen blev som sagt väldigt lyckad. Jag hade fixat allt i förväg och egentligen det enda som jag var orolig på var ankan. Jag tog ut den mycket tidigare än vanligt och det blev perfekt att bara värma till den i ugnen. Den får ju inte bli genomstekt, och den var rosa, precis som det skulle vara. Yes.

Idag var vi och handlade mat Nettan och jag. Först en tripp till Veddesta där Mickis skulle in i en affär och köpa en häftig dräkt till Cassandras 3-månaders dotter. Jag satt kvar i bilen med en sovande Leon.

Sen till Barkarby stn och släppte av Mickis och Leon som skulle med tåget till Haninge,

Efter det åkte vi till City Gross i Bromma och gjorde vårt veckoinköp.- Nettan var sugen på det mesta så hennes vagn var proppfull med varor. Jag själv handlade lite på måfå, visste inte vad jag ville ha.

Ikväll var det fläskkotlett med kokt potatis, men helt plötsligt fick min man ett riktig sockerfall. Började att svettas och såg helt likblek ut.  Fram med druvsocker och choklad och jag torkade honom med iskall handduk. Han var riktigt dålig så jag blev riktigt orolig. Nästan svårt att få kontakt med honom. Mitt fel som inte lagade mat till honom när jag kom hem. Han ville inte ha mat, och jag accepterade dumt nog. Jag var för lat helt enkelt att lag och tyckte det var skitbra. Nu vet jag, ska inte acceptera hans nej när det gäller mat. Bara att fixa helt enkelt. Just nu ligger han i sängen och jag har varit inne flera gånger och känt på honom, han svettas inte längre så då är det väl bra. Usch, vad rädd jag blev.

Nu ska jag in och kolla igen.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Kolla mejlen.

//Beate

2008-10-17 @ 23:24:55
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ulla

Oj, blodsockerfall...kan tro att det var lite läskigt. Vad skönt at det gick bra! Önskar dig en härlig lördag!

2008-10-18 @ 06:21:52
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

va skönt att det gick bra för mannen! sånt är otäckt!

hoppas ni får en bättre lördag...

2008-10-18 @ 09:39:22
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: K0lie

ja det där e läskigt har hänt så där många gånger med kunder på mitt jobb, man blir panik slagen och rädd på samma gång, man vet vad man ska göra men man blir chockad på samma gång, tur att han piggna till iaf...



ha en bra dag!!!

2008-10-21 @ 14:16:31
URL: http://k0lie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0