Dålig uppdatering

Har visst varit lite dålig på att skriva ett par dagar. Jag har faktiskt latat mej hela helgen. Lite tvätt har det förstås blivit eftersom tvättkorgen var full igen. Tur att det bara var tvättkorgen och inte jag. Vi, hr P och jag har njutit av att inte jobba något alls för omväxlings skull.

Igår var det skitväder liksom idag, men då började det krypa i kroppen på mej att inte göra något, så jag åkte iväg till Plantagen i Barkarby för att se om de hade några häftiga amaryllislökar. Hr P hade i veckan köpt några stora bumlingar men jag vill ju ha lite andra färger också. Jag älskar bara den som heter Limone, den blir ljusgrön, härlig att sätta tillsammans med någon annan häftig färg. Varför finns det inga svarta amaryllis? Det hade ju varit toppen.

Idag har jag träffat Gunilla. Vi var och tittade i Orkidéhuset. Det finns en uställning i Åkeshov i Tulpanens hus som pågår till den 26 okt. Vilka orkidéer, man blir alldeles salig faktiskt. Men vi tittade också vad de kostar, de är inte precis billiga. Vi köpte inget utan njöt. Sen tog vi en macka i kaféterian. Och vet ni vad jag glömde ta med mej, kameran förstås, vad tänker man på.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jasså, det blev ingen lunch i vällingby.

Tråkmånsar!



kram

2008-10-21 @ 18:13:30
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

orkideer är så fina =)

psst., din klocka ser ut att gå fel =P



hoppas d har en fin avslutning på dagen =)

2008-10-21 @ 20:15:58
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Beate

Har saknat dig på bloggen!!! Orkidéhuset känner jag till. Har visserligen aldrig varit där men jag vet att de har konstutställningar där då och då med konstnärer som har "anknytning" till naturen.

Hoppas du börjar blogga igen... på "riktigt".

//Beate

2008-10-21 @ 21:41:49
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0