Amaryllis

Älskade amaryllis, vad jag tycker de är vackra. Synd bara att det är så svårt att få tag på många färger. Enligt uppgift ska det finnas över 100 st olika arter varav jag har en pytteliten del. Glömde visa er de som jag har satt. Nettan fick ju tre lökar i olika färger som hon också har fixat till. Jag och hr P nöjer oss inte med tre lökar, vi har faktiskt 17 st. Vi har ju glaskrukor och stenar till alla så de var bara att inhandla. Igår köpte jag den sista löken faktiskt, en fjärilsamaryllis. Den spretar lite med klockan och ska bli intressant att se.

Så här ser vårt amaryllisbord ut. Alla får inte plats på bordet, men nästan. Det är bara två glasvaser som är placerade på annat ställe.



Närmare jul så brukar jag dekorera stenarna med kulor och pynt m.m. Har en hel kasse full med allt möjligt. Det ska ju vara jul-igt eller hur. Men just nu är det bara stenar.

En av vaserna innehåller tre st röda amaryllis, den i mitten. Den brukar jag ta in och ha på bordet i köket. Har vi tur blir det dubbla stänger på alla tre lökar och en enorm blomprakt.


Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, förra året hade jag också amaryllisar överallt på undervåningen om du kommer ihåg.

Får väl försöka fixa till lite fint till julen iår då det är vår tur att vara här hemma.



kram

2008-10-30 @ 17:12:07
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Jätte fina är dom dina amaryllisar! Kul med olika former på glasen också. Köpte du blommorna, glasen och stenarna separat och satte ihop dom eller var dom typ "packat och klara".

//Beate

2008-10-30 @ 20:26:25
Postat av: Berit/mamma/mormor/gammelmormor

Svar till Beate.

Glasvaserna har inhandlats under flera års tid. Allt eftersom vi har ökat antalet amaryllisar har jag fått köpa vaser, så nu har vi en hel del. Det är därför det är olika format och storlekar på dom. Stenarna sparar jag år från år. En del tvättar ju pengar på våren, vi tvättar alla stenar och sparar.

Kram MrsBettan

2008-10-31 @ 11:45:32
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0