Symaskin

Idag har symaskinen gått för fullt. I morse sydde jag 6 servetter till Nettan. Det tog nästan 2,5 timme. Sen tog jag en tur till Nettan och vi åkte och handlade lite lunchmat till gubbarna. Idag blev det fiskgratäng. Färdig djupfryst rödspättegratäng med potatismos och spenat. Det roligaste var ju att ingen av oss tänkte på att det var spenat, Christer gillar inte spenat. Så när de satt och käkade undrade Christer vad det var för grönt. Spenat, sa jag då, vi tänkte inte på det. Men det var ingen stuvat spenat utan hela blad så då gick det bra. SKönt.

Sen åkte jag hem efter att ha fått en underbart god caffe latte av Nettan och sydde ett lakan och ett påslakan i svart tyg till Leons barnsäng. Michis ville ha det och jag har glömt bort att sy så nu var det verkligen hög tid. Hon ska få det i morgon.

Sen var jag faktiskt inne opch köpte nytt tyg idag till nya servetter.Blåvitrutiga denna gång. Kan var kul att blanda så gubbarna får blåa och tjejerna får röda.

Ok, nu dags för sängen.
Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Ganska bra med färdiglagat mat då och då, eller hur?!

Blåvitrutiga servetter... det låter som Bayerns färger. Där nere har de flesta "genuina" restauranger blåvitrutiga dukar på borden.

//Beate

2008-07-17 @ 08:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0