Solig dag

Vilket underbart väder vi har haft idag. Och så har jag suttit vid datorn !!!! Men jag behövde verkligen städa bland alla kort som jag bara har tankat ned utan att liksom göra ordentliga kataloger. Jag har påbörjat arbetet idag faktiskt och har kommit en bit på väg vilket känns jättebra. Jag har nämligen hur mycket kort som helst att bearbeta. Allt från 2007 fram tills nu och då kanske ni förstår.

Hr P åkte iväg idag tillsammans med Krillan och köpte tak till deras nya altan. Efter det åkte de iväg och köpte allt virke m.m. som behövs så min lilla gunne var inte förrän halv 5 ikväll. Lång dag utan lunch. Visste inte vad jag skulle hitta på till honom som gick fort nog, men kom på en idé. Jag hade lite inlagd sill kvar. På en liten brun kavring skivade jag kall kokt potatis och sen sill ovanpå och lite rödlök. Sen stekte jag en vit brödskiva och la lite rökt lax med hovmästarsås på. Det var en liten smarrig sak som gick jäkligt fort.

Jag har stickat lite på ärmarna på tröjan till Leon och snart är jag framme så jag kan maska av för ärmhålen. Jag stickar ju båda ärmarna samtidigt. Sen har jag varit duktig och skalat potatis, stekt fläsket som vi ska ha till middag ikväll (efter Allsång på Skansen som jag vill se). Det är bara att sätta på potatisen och in med fläsket i ugnen och värma. Duktig idiot va.

Jag som hade tänkt att göra så mycket idag, men så blev det inte alls. När hr P hade åkt iväg med Krillan blev det liksom ingen ordning eftersom jag inte visste när han skulle komma hem. Jag åkte sen iväg och hämtade Michis vid T-banan eftersom det är buss-strejk. Nettan kan ju precis inte åka hämta, dessutom idag när hon inte hade någon bil. Men jag har lovat att jag hämtar hela veckan. Nettan är ju barnvakt så det räcker ju gott för henne.

Nu börjar snart Allsången - jag ska sjunga med så gott det går, ha, ha, ha,

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Gulle dig som hämtar Michis vid t-banan !



Puss och kram mammsen

2008-07-01 @ 20:23:43
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Då har man lärt sig nå't nytt om dig igen: Allsång. Visste inte att du gillade den. Tur att de för andra gången nu har så fint väder.

Själv ska jag ladda inför Morden i Midsomar nu.

Kram + en extra solstråle från Täby till Hässelby

//Beate

2008-07-01 @ 20:27:24
Postat av: Berit

Beate,

Jag är en jäkel på att sjunga och hr P också om det blir en Taubevisa, då klämmer han också i kan du tänka dej.

MrsBettan

2008-07-01 @ 23:50:14
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0