Städning

Jaha, då har man faktiskt varit lite flitig idag. Det är inte ofta nuförtiden. Har ju sluppit att städa så där våldsamt nu ett tag eftersom köket har satts upp. Men det kan jag tala om, fu för den lede vad mycket damm det har blivit under tiden. Inte så konstigt eftersom det har kapats och slipats, det sätter sina spår i hela huset dessutom. Men, som sagt har städat två rum, vardagsrum och altan rikigt grundligt.  Det tog pratiskt taget hela dagen.

På em åkte Mickis, Leon och jag iväg till Ikea. Tidigare hade jag köpt en rulle med underlägg till skåpen, men det räckte ju inte långt precis. Det fanns nämligen inget underlägg i min rondell där jag har grytor och stekpannor. Och man kan ju tänka sej hur det kommer att se ut där efter ett tag. Skitmycket folk på Ikea, har dom inget annat för sej än att åka dit. Passade på att köpa lite småservetter också samt en ny kastrull och stekpanna. Får se om de fungerar, det var ganska bra storlek på dem.

Fortsatte med städningen igen när jag kom hem. Var inte rikigt klar med altanen vilket jag ville bli idag.

Ganska tråkig dag egentligen, och till råga på eländet var det ju världens underbaraste väder. Enar var ute i trädgården faktiskt och täckte över våra klängrosor som redan har börjat få skott.

Nu återstår resten av huset att städa - jag blir trött bara jag tänker på det. Först arbetsrummet, sen sovrummet och därefter hela nedervåningen, lika stor som övervåningen. Ja, ja, det är väl bara att spotta i händerna och ta tag i skiten.

Nu ska jag ägna resten av kvällen till att lösa lite korsord. Fredagskrysset i DN brukar vara kul och det har jag inte hunnit med.

Suss gott alla vakna
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Stackars dig!!! Det är kanske just p g a städningen som vi aldrig renoverar här hos oss. Det är ju så himla tråkigt... även om det blir fint sen... i ungefär en dag, så ser man knappt skillnaden ige.
Kämpa på du, jg tänkar på dig.
Puss
Beate

2008-02-25 @ 23:12:32
Postat av: Nettan

Duktigt !

2008-02-26 @ 00:11:59
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0