Paj igen

Ni fick ju mitt pajdegsrecept till chilipajerna. Hoppas ni gör dem. De blir suveränt goda kan jag lova, både med eller utan majs. Normalt gör jag en annan pajdeg när jag vill göra småpajer, och det receptet kör jag både till stora och minipajer. Sen kan man fylla pajerna med det som man gillar.

Denna pajdeg är enkel.
3 dl vetemjöl
125 g smör
3 msk vatten

Bara att mixa ihop i en matberedare. Dutta ut i små aluminiumformar. Jag får cirka 23 pajer av detta recept.

Sen är det bara att variera fyllning, typ:
Bacontärningar och strimlad purjolök
Skinka och hackad rödlök
Smakrika små korvbitar blandat med inlagd paprika

Strö gärna över lite riven ost också, det blir lite krämigare pajer då.

Sen gör man en liten stanning av 3 ägg och 3 dl mjölk eller grädde, eller matlagningsgrädde.

Grädda i 200 grader cirka 20 minuter.

Jag brukar frysa in mina pajer, de är perfekt att ha när någon kommer och man vill bjuda på något smått. Snabbt in i ugnen att värma.
Smakligt pajkalas. 

MrsBettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0