Onsdag kväll

När jag ändå höl på att fixa paj tyckte jag att jag lika gärna kunde fortrsätta eftersom Enar inte skulle komma hem förrän om en timme. Sagt och gjort. Fram med mjöl och smör och göra ny pajdeg. Nu skulle jag göra bacon- och purjolökspajer hade jag tänkt. Det var ju bl a det jag hade inhandlat igår. Fram med mixapparaten igen och körde snabbt degen. Fram med stekpannor samt bacon och purjolöken som jag strimlade. Tog också lite riven ost och la ovanpå, kan ju aldrig skada, eller hur. Sen vispade jag ihop lite ägg och grädde och hällde över och som vanligt. sjuss in i ugnen med en jäkla fart.

Det blev 23 st. Precis när allt var klart kom Enar - snacka om timing. Frågade om Enar ville ha en och till min förvåning ville han smaka och tyckte den var riktigt smarrig. Vad har hänt !!!! Han gillar ju inte paj. Men jag hade gjort jättetunn pajdeg i formarna och det var väl därför det passade. Tackar, tackar.

Sen blev det kycklingklubbor till middag. Det var de största kycklingklubborna jag sett tror jag. Klart att jag stekte dem själv - inte färdiggrillat. Det är en väldig skillnad att steka själv mot att köpa färdigt tycker vi alltså.

Nu har vi också rensat bort bord och stolar samt matta i köket eftersom kakelgubbarna kommer i morgon bitti klockan 8. Vilken okristlig tid vi måste stiga upp då. Vi måste ju ha ätit frulla och fått undan innan dess. Enar håller på för fullt att lägga papp och masonitskivor på golvet. Vi som bar upp alla masonitskivor på vinden i förrgår. Ner med dom igen. Men det ska bli skönt att få köket helklart på en gång det måste jag ju säga.

Så ikväll blir det inget naddsudd för mej, jag var dessutom uppe skittidigt idag så det är bäst att gå och luta huvudet på kudden snart.

Ha en bra fortsatt trevlig onsdagskväll och sov gott önskar MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Love you Enar!!! (Jag gillar ju inte pajer heller), men du börjar falla för paj-frestelsen, precis som jag... inte lätt att stå emot Mrs Bettans konster eller hur :-) bara 21 kvar att käka upp om du lämnar en åt mig, please!!!
Lycka till med kakelgubbarna i morgon. Vid kl 8:00 står jag huttrande vi RoslagsNäsby Trafikplats och väntar på buss 608C eller 628C för att åka in till stan. Bara två år kvar till penschis-tiden.
Kram
Beate

2008-02-27 @ 23:28:57
Postat av: Nettan

Helt otroligt att han smakade !
Men det är ju så det är med Enar, man vet aldrig vad han tycker om eller inte. Ha, ha !

2008-02-28 @ 08:10:17
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0