Kakelmannen

Kakelmannen kom som väntat - precis klockan 8 så pinglade det på dörren. Snacka om att sätta fart. Han är redan igång och klockan har bara blivit 8:13. Alldeles nyss bullrade det till i köket, undrade vad som hände egentligen, ramlade han eller, jag måste gå och kolla. Kommer snart tillbaka.

Nu har jag kollat. De skruvade bort takfläkten och den rasade ner, hoppas den höll. Enar har ju kletat på fix på väggarna och den satt fast och när de ryckte till som kom hela skiten farande. Det gick nog bra sa Enar, det är i alla fall inga skador på den.

Ja idag fick man vara uppe i ottan. Sent i säng blev det beroende på att allt skulle vara borta från köket och sen skulle allt täckas. Fast jag sa god natt till er ganska tidigt så blev klockan ändå halv ett. Sen var vi uppe halv sju i morse, och det är inte vi vana vid precis. Det är ju för sjutton mitt i natten, eller hur Beate. Men vi hann äta frukost i lugn och ro och läsa morgontidningen också.

Nu börjar solen att lysa också, vilken härlig dag det ska bli. Köket ska bli kaklat och jag hoppas han blir klar idag, i morgon är det fredag, bästa dagen på hela veckan tycker jag fortfarande. Dessutom ska vi till Gittan och Åke i morgon kväll vilket också ska bli jättetrevligt. Hon bjuder alltid på lyxmat, det är som att sitta på Operakällaren och bli serverad, hushållslärare som hon är.

Nettan och jag ska väl som vanligt åka och handla någon gång i em. I dag ska också lilla Leon på besök hos barnavårdscentralen så vi handlar efter det är avklarat.

Ha en fortsatt solig underbar dag - och tänk på att i morgon är det fredag.

MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Du gick ju faktiskt upp 45 min förre mig!!! Duktig tjej. Vilken färg har kaklet? När du väl lärt dig att ladda upp bilder så får man väl kika.
Kram
Beate

2008-02-28 @ 09:10:51
Postat av: Nettan

Leon ska inte till bvc idag utan imorgon !
Ha, ha !

2008-02-28 @ 09:16:29
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0