Bebis

Idag blev en dag som ingen hade räknat med. Ganska lugnt och fint efter att köket hade kommit. Åkte sen och handlade semlor på Hembageriet vid Ekvägen samt en vaniljlängd. De har världens bästa bakverk på detta hembageri. Pelle - röris skulle komma på fika efter två och semla med fika var beställt. Åkte sen och handlade lite mat. Det blev ingen lunch för oss eftersom klockan var mycket och semlan snart skulle stoppas i munnen. Skar upp vaniljlängden - då ringe Nettan och sa att Mickis hade så ont och frågade om jag ville köra dom till Karolinska.

Sagt och gjort - slängde på mej kappan och åkte. Hon hade ont - var likblek där i baksätet. Var inne på Karolinska vid halv fyra-tiden. De satte lite apparater på magen som visar hjärtljud på barnet samt sammandragningarna. De var ganska så häftiga ibland. Läkarundersökning blev det efter en  timme ungefär. Hon hade öppnat sej 3 cm. Skrevs in på förlossningen, ringde pappa Henke som också kom dit. Rummet fullt med folk av oss, 3 st. Det var de inte vana vid tyckte jag. Men jag kunde ju inte åka hem nu, tänk om de fick åka hem och komma tillbaka i morgon, då hade de fått ta en taxi och det kändes ju inte så bra. Jag stannar.

Vi börjar bli hungriga. Går och köper varsin "halv" macka med lite leverpastej och skinka på. 70 spänn !! Och inte var den särskilt god heller. Men det var liksom vår både lunch och middag. Nya provtagningar på Mickis. Sammandragningarna ökar, liksom spänningen. Ska det sätta igång nu. Nä. Vi går ut och promenerar runt Karolinska mest inomhus eftersom både Mickis och Nettan inte har någon jacka med sej och det är ganska kallt. Nu då måste hon ha öppnat sej mer. Nä, inte det. Sen börjar de prata om att hon får sova över där och ska läggas på en sal. Nej, det vill jag inte alls sa Mickis. Hon som har varit både trött och rödrosig vill inte alls sova kvar där, vill hem till sin sköna säng och gosa upp sej bland alla kuddar. Hon övertalar läkare och barnmorska att de kan ju vara där på tjugo minuter om det sätter igång ordentligt.

Så vi åker hem klockan tio på kvällen. Nu är jag hemma och har precis smakat en bit av vaniljlängden, hoppas att Mickis läser det här så kan jag tala om att den var otroligt smarrig. Dumma mormor, kommer hon att säga. Sen tog jag och åt upp semlan också, och nu ska jag gå och lägga mej eftersom montören som skall sätta upp våra köksskåp kommer i morgon klockan 7, dessutom vet jag ju inte om Nettan och Mickis behöver åka in till bb för då måste jag åka hem till Nathis så inte hon blir ensam på morron. Puss och kram och sov så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0