Äntligen

Äntligen har "nästan" köket blivit färdigt. Idag var Pelle röris här och fixade så vi har vatten i köket. Jiihaaa!!!!

På fm idag var Nettan och jag iväg och handlade mat. Först var vi iväg till Ikea och köpte servetter. Jag är lite galen i servetter nämligen och helt plötsligt såg jag att mitt förråd var tomt!!  Ve och fasa. Så snabbt iväg idag och det blev ju såklart inte bara servetter utan lite annat skit också. De hade bl.a. orkidéer som jag inte kunde mostå. Klart att det blev tre st med tre vaser i glas till också. Knäppt va.

Sen for vi iväg till Citygross för jag måste bara ha anka. Det finns ingen anka i vår affär men jag vet att det finns hos Citygross till Nettans stora förtvivlan. Måste vi åka ända dit !! Men så var det bara. För säkerhets skull så handlande jag fyra stycken paket med två bröst i varje så att det finns hemma. Ingen av oss skulle handla så mycket så vi delade på en vagn. Jag ska bara ha lite grönsaker, sa Nettan. Pyttsan, jävligt stora grönsaker hon handlade.

Vagnen blev döfull och det var svårt för oss att dela upp allt som vi hade handlat. Det var ungefär som två kalvar på grönbete. Allt åkte i vagnen. Dyrt blev det också, så vi får väl käka pannkaka resten av tiden fram till nästa insättning på  bankkontot. Jag bara skojar, men det var inte lite vi fick med oss i vagnen. 7 kassar tillsammans.

Men, när jag kom hem var Pelle röris hos oss och höll på att fixa till att med både vatten till kran, diskmaskin och framförallt till ismaskin i frysen. Hade för säkerhets skull inhandlat en whiskyflaska ifall de var klara när jag kom hem, men de blev inte klara förrän klockan sex i kväll, så ingen is. Det tar liksom 8-12 timmar innan det händer något. Jag kunde inte vänta så lång tid att plocka in varorna i kylen, så vid 8-tiden ikväll så åkte allt in i kylen.,

Nu hoppas jag att allt blir klart i morgon när det gäller köket. Inte lätt att veta hur man ska ha det egentligen. En del praktiska hyllor har försvunnit vilket gör att det tar lite tid att fundera hur man vill ha det. Men det mesta finns faktiskt på plats. Visst är det härligt - dessutom är det ju fredag i morgon - världens bästa dag - och det tycker jag fortfarande fast jag inte jobbar.

Nu - ha en riktigt skön torsdagskväll med mys i morgon på fredag. Pussar och kramar från mej till er.
MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag älskar fredagar också. Speciellt idag med 7 plusgrader och sol. Åsså vernissage imorgon. Kan inte bli (mycket bättre)
//Beate

2008-02-22 @ 09:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0