Vällingby-lunch

Jamen hejsan svejsan allihop. Idag har jag träffat en gammal arbetskamrat och vi käkade lunch på Massagotti i Vällingby. Där serverar de faktiskt riktigt god lunch. Tänk på det om ni åker till Vällingby och är hungriga, gå inte till ghettot med massa matställen utan offra en tia till eftersom en lunch kostar 90 kronor, det är väl värda pengar.

Lunchen tog 3,5 timme. Det var ett tag sen vi träffades och hade ju massor att berätta för varandra, särkilt min arbetskompis som har jobbat där ända fram till i år. Sista månaderna till nu som konsult. Härligt att höra lite skvaller hur det är på gamla arbetsplatsen. Han var också glad att sluta och hade också fått förtidspension. Han var nog den sista som fick förtidspension eftersom nu är det bara ungdomar som jobbar där.

Sen en tur hem till Nettan och kikade på allt julpynt som hon hade fått upp. Hon har verkligen gjort det jättefint hemma. Jag ligger klart efter ska jag säga eftersom jag ännu inte fått på juldukar och tagit fram alla mina dukar, men det kommer att ske i helgen, jag lovar , till hr P:s stora förskräckelse.

Vi åkte sen till Åkermyntan och handlade lite helgmat, normalt brukar vi inte åka dit, men vi skulle inte ha så mycket, vi ska nämligen ta reda på allt i våra frysar först, så därför fick det bli en snabbis dit.

Sen har jag förberett att göra chokladbiskivier. Har bakat underredet kan man säga så nu ska jag in och röra ihop chokladcremen som ska ligga som en topp på och sen ska de doppas i chokladsås.


Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du e så duttig !

Imorgon blir det godisfabrik här ! Ha ha !



p o k

2008-12-11 @ 23:50:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Jag förstår Herr P. Hälsa honom så gott och berätta att jag beklagar djupt sorgen ;o).

//Beate

2008-12-12 @ 08:38:45
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Michis

Du har fått en award av mig :o)



hämta på min sida

2008-12-12 @ 11:18:13
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0