Dan före dan

Idag var jag faktiskt uppe tidigt. Efter frullan satte jag igång direkt med att, efter de sedvanliga sysslorna som bädda och diska, fixa iordning våra sängar med rena sängkläder, in med rena handdukar, på med tvättmaskin och sen fixa i ordning sej själv. Det kommer alltid på tredje plats.

Tvättmaskin har som vanligt gått hela dagen eftersom det också fanns en del skjortor mm att tvätta. Men det sköter sej ju själv.

Upp med lite räkor som också ska finnas på julbordet med lite ägg. Äggen kokar jag i morgon och tar med i morron till Nettan,. Hr P hade rensat bordet och börjat slå in julklappar. Det tog 4,5 timme att slå in alltihop. Vi som inte skulle ha så mycket julklappar i år. Men , som hr P sa, ambitionen var god, även om det inte blev så.

Var helt slut när klapparna var inslagna så hr P åkte till korvmojen och köpte en hamburgare till mej och en full meny till honom. Vad är det för olja de använder på grillställena egentligen, fick gå på toa tre ggr, och hur kul är det när man inte har tid för det. Kände mej skitrisig så jag hällde upp en liten whisky och då blev magen lite bättre.

Sen fick jag faktiskt sitta ett tag och lösa korsord och koppla av, Hr P åkte iväg med en blomma till ett par bekanta och då passade jag på att skicka med honom en del grejer till Nettan såsom inlagd sill, senapsgravad sill, vitlöksgravad sill, lite skalade räkor, inlagd ättiksgurka och lite rökta korvar. Min kyl var proppfull så jag var jätteglad att bli av med en del.

Efter middag som bestod av en löksoppa. recept av Per Morberg, gudomligt god och väl värd att testa så klädde jag vår gran på altanen. Allt ska vara klart ikväll hade jag bestämt,.  Hr P tyckte jag kunde vänta tills i morgon, men jag klär alltid  granen på kvällen innan julafton så det var inget snack om det.


Kolla här löksoppan som var gudomligt god.

Och vår fina gran


Bilden ser lite ljus ut, men granen är jättefin.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vacker gran! Efter allt slit som ni har lagt ner hoppas jag att ni har en riktigt stressfri jul med många klappar. Ska vara roligt att se överraskningen till som Nettan har utlovat på bloggen.

Kram på dig och Herr P.

//Beate

PS. Det stod faktiskt "Marry" Christmas på Michis blogg först, hon rättade till det igår kväll. Fråga henne. DS

2008-12-24 @ 11:25:00
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Berit

Ok Beate, jag tror på dej. Jag var ju inte inne och kunde se det.

2008-12-24 @ 12:18:24
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0