Baksöndag

Har varit lite nyttig idag faktiskt. Började med att städa nedervåningen, dammsugning och damning, inte dåligt va. Tog och fixade mina pelargoner också och tog bort massa vissna blommor och blad. Jag trodde att Nettan skulle komma över till oss idag så jag hade tagit fram räkor från frysen och kokat lite ägg så att vi kunde göra en smarrig räkmacka samt att jag skivade upp lite lax, inte rökt utan rimmad  lax som är bra mycket godare samt lite kantarellpajer. Men Nettan kom inte idag heller så vi fick njuta själva hr P och jag .

Sen satte jag igång och bakade vårt härliga vita bröd, flätbröd, kolla vad de ser smarriga ut:



Vi bakar alltid detta flätbröd Nettan och jag och det är hur enkelt som helst och hur gott som helst.

Sen satte jag igång efter maten och gjorde pepparkaksgrottor, de påminner om hallongrottor men innehåller pepparkakskryddór och har lite lingonsylt i.

Så här blev de:



Inte så dumma de heller, eller hur.

Nu på senkvällen så har jag påbörjat Maud Onnermarks choklad och saffrantryffelstårta. Jag har bakat själva chokladformen så i morgon kommer jag att fortsätta att fixa överdelen som består av vit choklad och valnötter doppade i choklad (de finns redan klara). Bild kommer på chokladtårtan när den är klar,.

Sov gott MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Sådär får du inte skriva - tog fram räkor för att jag trodde Nettan skulle komma. Blir jag ju ledsen.



Och idag var det din tur att vara duktig !

Jag kommer igen imorgon då gubbe jobbar, unge i skolan och Michis åker till Haninge. Ha, ha !

Bara jag och killarna !



Puss och kram så hörs vi imorgon !

2008-12-15 @ 00:33:18
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0