Annorlunda dag

Satte igång i morse med de vanliga sysslorna för att jag sen skulle påbörja vårt projekt till Täby. Nettan ringde och undrade om jag skulle ut en sväng, och det är ju klart skönt att komma iväg ett tag. Behövde egentligen inte så mycket annat än tops, lite potatis och kvällstidningen, men kom hem med en hel kassa med saker jag handlat! Som vanligt m.a.o. Hi,hi.

Sen var ju gubben vrålhungrig (som vanligt) så han fick lite fiskbullar så det blev tyst där. Själv kan jag leva på mina reserver. Finns gott om.

Sen har jag varit inne och kollat en del bloggar eftersom det ändå inte blev som jag tänkt mej. Det är inget fel i det utan snarare tvärtom, det är jättekul att inte dagen är så utstakad, då blir det ju skittråkigt. Jag passade förresten på att köpa två nya garnnystan av Milano-garnet som används till den populära Åremössan. Jag stickade en till Mickis och en till Nathis i julklapp, en svart och en vit, och tänkte de kunde få en till att byta med. Hittade en snygg lila färg samt en blandad mörkt lila och ljuslila. Kan vara bra att ha lite att göra på kvällstid när inte projektet är i gång.

Tvättmaskinen som jag satte på i morse har jag fortfarande inte tagit hand om så nu är det dags att ta sej ner en trappa och tumla lite och sätta på nästaq. Sen ska jag påbörja projektet lite eftersom gubben ligger och läser.

Hörs nog en sväng till i kväll.

Om inte så vill jag önska er alla ett riktigt GOTT NYY ÅR.

Många kramar från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: victor

Hej, Skriv under min lilla petition om åldrandet där jag vill ha 1000 underskrifter :)

Du kan göra skillnad! Hjälp vetenskapen besegra åldrandet,annars besegrar åldrandet oss själva!



http://www.thepetitionsite.com/1/besegra-ldrandet-och-ldersrelaterad-sjukdom

2008-12-30 @ 17:06:12
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu fick du mig att gapskratta... igen!! Du är härlig, du!!!

Jag menar "gamla HUNDAR lär man ju inte sitta" dvs att lära Herr P matlagning även i dess enklaste form är ju bortkastad tid.

Men att mata honom KATTmat i form av fiskbullar (Yuck!!!) är väl att ta i. Men slutade ju "mjaua" iaf.

Du är cool!!!

//Beate

2008-12-30 @ 20:56:49
Postat av: Gullillan

Önskar även dig ett Gott Nytt År!

(På söder kände jag mig aldrig riktigt hemma.........bodde i Vasastan jag)

2008-12-30 @ 22:22:49
URL: http://gullillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0