MrsBettan igång igen

Äntligen, säger jag bara, kommer jag in på internet och på bloggen förstås. Drygt en hel vecka har gått och inget har blivit skrivet eller kommenterat på andra bloggar. Försökte installera en router, inte jag men Mickis, på min dator och det funkade inte. Åkte tillbaka med routern och trodde naturligtvis att det var fel på den. Fick pengarna tillbaka och köpte en annan som inte heller fungerade. Ut med alla sladdar och in med allt gammalt igen - då fungerade inte internet. Kan man bli galen. Men idag är allt löst så nu fungerar det igen. Det visade sej att man måste ställa om mitt modem för att kunna installera routern, men just nu struntar jag fullständigt i det, jag vill att min dator ska fungera.

Vad har hänt på en vecka, massor förstås. Mickis och Leon var här i två dagar och sov över förstås. På lördag var vi och hälsade på ett par bekanta som bor vid Järlasjön. Dels hade vi kräftskiva och sen fiskade vi kräftor också som vi fick ta med oss hem. Härligt med nyfångade svenska levande kräftor som vi hade med i taxin hem på natten i två hinkar. Taxichauffören som var en mörk man undrade vad det var för något i hinkarna. De var ju lika svarta som han var. Eftersom det var så mörkt så såg han ingenting han hörde bara hur de lät. Han gissade på räkor !!!! Jag tror aldrig han sett en kräfta, det verkade inte så. Han undrade vad vi skulle göra med dom. Koka förstås sa jag. Sen undrade han vad man hade till kräftorna. Då sa jag att man tar en snaps till varje klo, och han trodde nog att jag inte var riktigt klok, för han började att gapskratta.

När vi väl kom fram så tog hr P upp en kräfta som fäktade vilt med klorna och han riktigt hoppade till. Kul va.

Jag har också varit lite duktig. Strukit mycket tvätt som jag struntat i tidigare. Mer finns kvar att ta hand om.

Idag har jag städat i mitt linneskåp på övervåningen. Hade ju hur mycket påslakan som helst som fyllde hela skåpet. Tog och sorterade ut ganska mycket och la i två stora blå Ikeabagar som Nettan har fått. Det blev lite udda frottehanddukar också samt en blå duk som jag tror passar Nettan. Jätteskönt att bli av med.

I morgon ska jag inte städa några skåp, det fick jag nog av idag, får se vad morgondagen har att erbjuda.

Sätter in lite bilder sen på kräftorna som vi fångade. Det blev 77 st som jag kokade nästan i sömnen på söndag. Vi var nämligen inte hemma förran 4 på morron så man var ganska mosig på söndag och det var dessutom självförvållat (alla snapsar).

Suss gott alla bloggare MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Welcome back i blogg-världen!!! Hur kokar man kräftor kl 4 på morgonen förstår jag inte ;o). Hoppas de smakar gott. Nu ska jag in i kojan.

//Kram Beate

2008-08-19 @ 23:05:47
Postat av: Nettan

Herregud är det så himmelens viktigt att skriva : inte jag utan Michis. Larv !

2008-08-20 @ 07:21:07
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Jag måste ju kommentera Beate.

Jag kokade inte kräftorna kl 4 på morron, jag sov först ett par timmar och sen skickade jag ut hr P att handla krondill. Sen var cirkusen igång med kräftkok.

MrsBetan

2008-08-20 @ 18:23:27
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0