Namnsdag

Grattis Berit, du har namnsdag idag. Men det var bara jag själv som kom ihåg det. Ha, ha. Egentligen har inte Berit varit namnsdag förut, det tillkom när de gjorde om alla namnsdagar. Så är det med det. Idag var vi, Nettan och jag ute en tretimmarstur. Hr P trodde nästan jag hade rymt. Skulle ju bara ta en sväng till affären och komplettera lite. Tjoho, så lång tid det tog. Åkte med Nettan först till Vällingby, Nockeby, Bromma, Vällingby, Brommaplan, Sundbyberg, Brommaplan och sen hem. I morron blir det en liten resa endast till Vinsta. Kanske, ska man nog tillägga. Inte blev det något sytt idag får fortsätta i morron. Igår gjorde jag verkligen en hel arbetsdag, satt ända till kl sex och sydde och har fått ihop 2 julklappar. I morron blir det ytterligare en julklapp.

Idag när vi var på Citygross såg vi världens minsta glasstrutar. De såldes i en förpackning om 12 st från Åse glass och kostade 10 kr. Jättegulliga, endast 2,5 cm långa. En tugga alltså. Jordgubbssmak. Ska nog åka dit och handla en fp, kan vara kul att dekorera en tårta med eller nåt.

Nu till sängen som väntar
Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha ha !

Nu var jag ju tvungen att gå in och kolla på en gång när du sa att du börjat skriva igen. Ha ha !



Grattis på oss - igår !



kramiz

2010-10-14 @ 09:24:22
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0