Höst

Fast solen lyser så fint idag så känns det verkligen att det är höst nu. Min man har varit duktig idag och ställt in alla mina pelargonier i växthuset. Två solanum har också tagits in. Sen åker en del in i garaget också. Krukorna är ju tunga att bära 13 steg ner till växthuset. Själv har jag varit ute och fotat lite. En av vår rhododendron (en vit) har blommat två ggr i år så vi får se om det blir något nästa år. En liten blomma var faktiskt kvar.Kolla



Och vilken trillingknopp det har blivit på denna röda rhododendron.



Så här fint blommor bl.a. rosorna och lite annat

     Härliga höstfärger.

Sen kommer en liten fråga. Någon som vet vad detta är ?


Visst ser den häftig ut. Sådana här "utväxter" kommer på magnoliaträdet. Och första gången jag såg dessa trodde jag att det var en sjukdom på trädet. Men icke - dessa små röda kulor bildar nya magnoliaträd om man har tur. Man planterar helt enkelt ned kulorna i krukor och gräver ner i trädgården. Sen kan det ta flera år innan det händer något, om det nu händer något. Jag har grävt ner två krukor så den som lever får se.

Ha nu en trevlig kväll.
Kram MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Beate

Vilka toppenbilder du har tagit:-) Den sista bilden är ju helt underbar. Nu får du bara leva och se om de blir "stora". Men med dina gröna fingrar så tvekar jag inte en sekund på att det blir ett litet träd redan nästa år. Hälsa Herr P!

2010-10-11 @ 21:26:29
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0