Onsdag-torsdag

Det får bli en summering av både onsdag och torsdag.

Onsdagen ägnade jag min em åt tillsammans med Michis och Leon i Vällingby. Vi var runt och kikade på det mesta. Det som inhandlades blev en ny jacka till Leon, en mörkbrun, skitsnygg och ett par varmare kängor. Jag för min del handlade lite hos syster Emma. Skjutsade Michis och Leon hem och sen var det dags för middag som var lätt idag eftersom den var färdiglagad, kroppkakor med lingonsylt. Sen gick jag faktiskt och la mej kl 10 eftersom jag skulle träffa Bettan i morron i stan.

Torsdag, träffade Bettan vid t-centralen och vi gick till den nya danska affären Illums Bolighus där de hade jättefina saker. Mycket saker förstås av Georg Jensen och jag passade på att handla en julklapp till mej själv av Jensen. Efter en rundvandring där tog vi oss över gatan till NK där jag faktiskt hittade en julklapp till hr P. Duktig va. Var sen inne på Ecco och hittade faktiskt ett par skor till mej som jag ville ha. Käkade lunch vid teatern på sergels torg. En kinarestaurang som har buffé. Mums, det blev både sushi, fritterade räkor och annat mums.

Hemma igen vid halv fem. Vid sjutiden och Nettan, Nathis och jag och handlade så det var klart inför helgen. Skönt att slippa i morron kväll. Nettan jobbar ju nu så då blir det kvällshandling. Hemma igen vid kvar över nio, och snabbt på med potatis och sås. Allt var färdigt även idag tack och lov. Helstekt kotlett med inlagd gurka (också klar) och äppelmos (köpes).

Tog lite tomtebilder från Illums som ni får hålla tillgodo med.




Sen såg jag en häftig kalender.


Visst var den häftig !!

Sov gott nu MrsBettan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jasså ru - du köpte en julklapp till dig själv också ! Det sa du inte ! Ha ha !



Dom där tomtarna är ju så häftiga !



kramiz

2010-11-05 @ 00:03:33
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Beate

Alltså nu fick jag mig ett riktigt högt och gott skratt - förvisso nästan 24 timmar efter du lagt upp inlägget men ändå. Du menar att du lägger dig 22:00 för att orka med ansträngningen att träffa kompisen i stan, ha, ha, ha. Du träffade henne väl inte klockan 06:00 på morgonen;-) Du är bara sååå bra:-)

Den där julkalendertomten på sista bilden är kanoooon ja och Georg Jensen - mums!!!

2010-11-05 @ 22:14:25
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0