Freeedddaaag

Åh. nu är den äntligen här, härliga fredagen. Började dagen med att dammsuga så att det är klart till i morron. Sen var jag en snabbis till Åkermyntan med Nettan och inhandlade det som jag glömde igår. I morron kommer nämligen Nettan med familj hem till oss och äter middag. Vi ska fira Nathalie´s födelsedag. Så idag har jag slagit in alla paket så det är klart.

Sen har jag på em gjort en efterrätt som de gjorde i "halv åtta hos mej". Såg inte hur han gjorde det hela men Nettan hade sett hela programmet så hon visste vad den hette. Det var i alla fall vit choklad som skulle smälta och sen skulle man röra i äggulor och lättvispad grädde. Och sjuss in i kylen för att i morron dekoreras med färska bär. Jag har hallon och blåbär hemma så det får duga.
Den ska vara så där härligt krämig. Smask.

Sen har jag förberett genom att göra vitlökssmör. Det blir nämligen oxfile och fläskfilé som ska helstekas och till det ska serveras skivad potatis i ugn och ugnsbakta tomater samt baconlindade hari coverts. Vet inte hur det stavas men skit samma. Hoppas att det blir gott.

Kram MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag fastnar då på vitlökssmöret, ox- och fläskfilén. De skrivade potatisarna tar jag också liksom tomaterna.

Hadet så himla kul imorgon - å du - glöm inte att fota;-)

2010-11-19 @ 23:34:33
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Nettan

Är redan hungrig ! Ha ha !

Syns imorgon babe !



love you !

2010-11-19 @ 23:47:43
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0