Frreeddaaag

Jamen visst är det underbara fredag, och inte en droppe regn. Härligt. Fast en jäkla blåst.

Dagen började med att snabbt göra sej i ordning, Nettan hade bekymmer och då är det bara åka iväg och fixa, eller hur.

Och var hamnade vi då, jo här:


Just det, Ikea i Barkarby. Nettan behövde ha en skötbädd till Valle. Den blir helt perfekt att ha i buren nämligen.

Sen var det raskt iväg till Veddesta C och till Ö&B och inhandla sämskskinn eller som det heter på norska Pusseskin.
När vi ändå var i Veddesta gick vi in till Willys också där jag handlade lite fläskisar (inga kvar hemma och då är det katastrof) och lite djupfryst tärnad potatis som jag ska ha till pytt-i-pannan. Jag har ju en bit rostbiff över som jag grillade tidigare och den har jag skurit i tärningar så det ska bli pytt. Sen köpte vi en hel säck med lök som vi delar på. Kostade bara 15 kr och då kan man ju passa på och göra lite löksoppa.

Under resan var lilla Leon med eftersom Mickis jobbar idag. Det blåste bra som sagt, kolla Leons hår

Sen åkte jag hem och lagade lite lunch till hr P för att sen åka tillbaka hem till Nettan eftersom det är Backluraskolans dag idag. Då brukar de ha lite sång och spel av skoleleverna samt lite stånd och lotter m.m. Det var inget vidare arrangerat uppe vid skolan måste jag säga. Det var skillnad när Nettan fixade detta för några år sedan.

Här kommer 2 bilder från Backluraskolans dag.




Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Full rulle hos dig och Nettan med andra ord.

Har velat åka till Ikea i flera veckor nu, men sedan så har solen tittat ner på mig och då ha det blivit plantering på balkongen av lilla mig. Men nästa helg är ju lååååååååånghelg, så då ska jag göra ett nytt försök.

Njut nu av fredagen, veckan bästa dag, helt klart!

2009-05-15 @ 20:12:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0