Städning

Hej å hå kan man ju säga. Började i morse med att städa i ett av skåpen där vi har samlat "skitsaker". Det tog flera timmar att reda upp allting. Det fanns allt i detta skåp, från fiskkrokar, måttband, cigarrsnoppare, muttrar, skruvar, tandpetare, tandtråd, pennor, suddigummi, äggklockor, mobilfigurer, lås, nycklar, gummiband,måttband, ja allt vad man kan tänka sej. Mycket att slänga om jag säger så. Men nu är det ordning i detta skåp. Yes. Vad glad jag blir.

Sen åkte jag en tur för att posta ett par brev, men blev samtidigt sugen på att åka till Läkarmissionen och kika. Hittade 4 st campariglas som jag bara var tvungen att handla. Vi har 4 st tidigare och dessa kostade 10 kr styck. Vilken kan undgå att köpa dessa Kostaglas för endast 10 kr styck, Inte jag precis.

När jag sen kom hem blev  det lite städning, dammsugning och dammning och sen åkte jag iväg igen. När jag var ute ringde Mickis och jag hämtade henne i Jakobsberg.

I morron ska hr P och jag vara barnvakt till vårt barnbarnsbarn Leon eftersom Mickis ska träffa sina kompisar. Ska bli jättekul att ha honom här. Det var så längesedan. Hoppas att allt går bra. Vi har ju både säng och matstol som vi inhandlat så det är på tiden att han tnyttjar allt lite bättre.

Ikväll har jag förresten bakat. Såg att jag hade ägg med utgångsdatum 7 mars och det var ganska många så då gjorde jag vår härliga äppelkaka med maräng över. Nettan kommer att ta över kakan i morron eftersom de har en stor träff på hundklubben på lördag så då blir jag av med den. Toppen, då slapp hon hitta på något till efterrätt. Ingen blev gladare än jag, eftersom annars hade den åkt in i frysen.

Så här ser kakan ut ifall ni har glömt



Denna gång blev det hasselnötter ovanpå i stället för mandelspån.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha ! Träffen är tävlingar och det är inte på lördag utan söndag ! Så mycket lyssnade du ! Ha ha ! Skoja !



Och självklart blir jag glad då slipper jag baka så mycket och koncentrera mig på annat ! Ha ha !



kramiz

2009-03-06 @ 00:02:39
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon! För mej går läsningen i vågor! HAr jag en gång börjat har jag svårt att sluta!

2009-03-06 @ 06:56:27
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Beate

Eftersom du är klar med urstädningen av ditt bra-å-ha-skåp kan du fortsätta hos oss. Vi har massvis med lådor som innehåller ungefär samma saker som ditt skåp - dock utan fiskkrok och cigarravsnoppare. Din kaka ser himla god ut, mmmmh. Lycka till med Leon ikväll. Hoppas han har sovmorgon på lördag ;-)

2009-03-06 @ 08:20:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Diana

Kan tänka mig att ni hade mysigt när Leon var på besök hos er. Jättefin äppelkaka du gjort. Ser jättegod ut, man skulle ju varit med i samma hundklubb som Nettan så man hade fått smaka den :)

Önskar er en fin helg!

Kram Di

2009-03-06 @ 23:18:04
URL: http://dianahagel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0