Sent inlägg

Så var man inne i stan igår. Började min tidiga morron med att gå in och duscha för att bli riktigt vaken. Tog t.o.m. peeling och kände mej hur jäkla fräsch som helst. Smorde in hela kroppen och njöt av att bara vara ensam och inte ha bråttom. Var säkert inne i badrummet 1,5 timme, inte dåligt va. På t-banan in satt jag som vanligt med en metro-tidning och löste dagens sudoku. Men den blev trög, började bli väldigt trött faktiskt. Dessutom var jag inne i stan alldeles för tidigt och tänkte vänta inne på stationen men det var för varmt så jag fick ont i huvudet. Hade inte löst sudokun klar så det gjorde jag på plattan vid t-centralen.

Sen kom min lunchkompis och vi tog en liten promenad längs galleriorna och kikade. Var inne i en klädbutik och handlade en skitsnygg blå tröja som jag bara ville ha. Ska ta kort på den så ni får se. Sen gick vi in till Sturegallerian och käkade en ceasersallad till lunch med ett glas vin till. Smask, den var skitgod.

Hemma vid kvart över fyra. Vid femtiden kom hr P hem (utan fisk) det hade bara blivit smått för hans del. Däremot hade en av deltagarna fått en abborre på nästan 1 kg, inte dåligt. Dessutom hade han en större som var nästan uppe ur hålet då linan brast. Tråkigt. Men så är det när man inte tar bort den svaga delen av linan.

Idag har jag tillsammans med Nettan varit till Vällingby och lämnat in min klocka på reparation. Själva kronan som det heter fungerar inte. Det är den lilla skruven man drar ut för att ändra tiden. Den vill liksom inte gå tillbaks och då fungerar inte uret. Klockan är en gåva från GB (en guldklocka) som jag fick 1984 efter 25 år i bolaget så jag tänkte att det är ju dags använda sakerna nu, eller hur. En jättesöt liten klocka som dessutom har förärats med ett guldarmband av hr P för många år sedan.

Till middag idag blev det biff med en tomat. Hr P fick lite stekt potatis till samt lök.

Och just nu är det väl dags att pömsa. Ha en trevlig sen kväll ni som är nattugglor.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Diana

Men va gullig du är. Söta du som tänker på oss. Ja det är inte så lätt att slå sig fram i denna musikvärlden, så all hjälp man kan få med att tipsa om Odd är så fantastiskt mycket värd. Puss på dig vännen!

2009-03-05 @ 00:24:29
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Lillan

Goder morgon rara frun!

2009-03-05 @ 05:34:24
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Beate

Ha, ha!!! Fick mig ett gott morgonskratt när jag såg dig framför mig sittandes på plattan med att lösa Sudoko. Bra med en lite hmmmm fräschare kliente där :-)

Var rädd om guldklockan, en sådan får man bara en gång i livet... om än det.

2009-03-05 @ 08:38:28
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hejsan

Vilken härlig dag du verkar ha haft, lunchkompis, tid med dottern och inte minst av allt sitta på plattan =)



Kram Lotta



psst gillar din blogg =)

2009-03-05 @ 22:43:35
URL: http://lottsfi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0