Torsdagsinköp

Så var det dags för handling igen. Nettan och jag åkte iväg tidigt idag och handlade. Först en sväng in på Lidl och sen till ICA.. Sen hem igen och lagade lunch till hr P som var hungrig.

Sen var det dags för städning. Fram med dammtrasan och dammsugaren och sen moppen och torkade alla golv. Sen fick tvättmaskinen också sättas igång med alla handdukar m.m. Härligt nu är övervåningen städat i alla fall. Sen upptäckte jag att jag glömt att köpa både the och dill så ut igen och handla lite till. Åkte denna gång ner till Hässelby Strands affär, en Hemköpsbutik. Där fanns billiga hallon, tackar, tackar, 14:90  per ask i stället för 29:90 på ICA som inte ens var  fina så de gick att köpa.

Sen hem igen och gjorde pannacotta med hemgjord jordgubbscreme. Kokade jordgubbar med socker och lite lite vatten som sen passerats. Kolla bilden, det blev 8 st små glas



Sen har vår lila rhododendron börjat blomma också, den är alltid sist av alla.



Jag har kanske inte satt in bilden på de andra rhododendron, men här kommer de



För att inte tala om de hortensior som jag köpt och har inne på altanen

Vilken härlig färg va? Sen har jag köpt en rosa också


Visst är det underbart med blommor i vackra färger.

Sov gott nu - kramar från MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vilka härliga kort på dina vackra blommor. Undrar bara var dom finns. Är dom redan planterade efter polackernas framfart, eller....

Pannacottan ser mums ut. Älskar ju pannacotta (en av få efterrätter som jag t o m kan laga, ha, ha.

Jag har fått "ungrabarber" av en arbetskompis, så mannen i familjen kommer att göra rabarberpaj imorgon... jo. rabarbercrème bör ju gå ihop med panacotta också, mmmmhhhh

2009-06-04 @ 23:37:13
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0