SOL

Vilken härlig dag idag. Sol hela dagen. Var inne i stan och träffade Elisabeth idag. Hon shoppade loss lite på NK, köpte lite tröjor för lite drygt 3.000 kronor. Så var hennes dag lyckad. Jag själv kom hem med tom kasse. Behövde inget f.n. i alla fall, men var smakråd i stället. Det blev ju billigare för mej också. Sen satte vi oss i Kungsträdgården på en uterestaurang och njör i solen av pasta och ett glass vitt vin. Härligt. Mycket folk ute också faktiskt. Alla ville sitta i solen och njuta.

Väl hemma satte jag igång och tog ut alla mina pelargoner som har fått stå i växthuset och bara längat ut. De blev jätteglada, jag riktigt såg det på blommorna som fick extra fin färg.

När jag sen kom upp på övervåningen var det världens största geting inne, drygt 3 cm lång när vi sträckte ut rumpan på den.

Kortet blev inte så bra, men getingen var skitstor.


Här har den fått rumpan under, men sträckte man ut den var den längre. Den värsta jag och hr P sett faktiskt.

Kramis MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Beate

Vilken bamsing ni slog ihjäl (eller drogade ni den bara ;-). Konstigt att den är så stor redan, växer dom inte sill sig först under sommarvärmen.

Kul med fönstershopping. Som du säger det blir bra mycket billigare ;-)



PS. Fina bröd, känner doften hela vägen till Täby. DS

2009-06-17 @ 20:37:19
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Berit

Svar till Beate.

Det var den värsta bamsing både hr P och jag sett faktiskt. Men de är ju alltid större i början av säsongen har vi räknat ut.

Kramen MrsBettan

2009-06-17 @ 23:10:15
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0