Över 26 grader

Vilken värme. Helt otroligt, det kom så snabbt. Men underbart när äntligen sommaren är här. I morse började jag med att plantera lite blommor som jag åkte och handlade igår. Det här var en av dom, som jag satte i en större kruka så jag kan njuta hela sommaren av den.





Sen planterade jag också en stor kruka med bl a Verbena, två olika sorter samt en blomma som doftar choklad faktiskt. Får ta en bild på den i morron.

Lunchen idag var smarrig. Jag kokade späda morötter, svensk blomkål och till det stekte jag lite bacon. Fy sjutton vad det är gott med svenska grönsaker. Jag bara älskar dom.

Sen tyckte jag det var dags att baka något eftersom det inte finns något kaffebröd hemma. Smorde två formar och bröade dom och satte precis på kastrullen med smöret som skulle smälta, då ringde Nettan och skulle åka till Ikea. Klart som korvspad att jag följde med, då kunde jag köpa resten av mina gardinstänger. Jag köpte ju bara en på prov. Snabbt in med formarna i kylen, stängde av plattan och sen iväg och handlade. Var duktig för en gångs skull och handlade inget onödigt. Jo, kanske en sak, men inte onödig, en liten plåt till ugnen.

Väl hemma var det bara att sätta igång med mina kakor, det blev två kakor, en citronkaka och en apelsinkaka.


Ni känner igen dom va. Det går ju lika fort att göra en som två.

Ikväll blir det grillning. Fläskkarré med kokt potatis.
Hoppas ni också njuter i solen, det gör vi.

Kramar MrsBettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mums !

Jag tror jag kommer på en fika hos dig imorgon.



2009-06-24 @ 21:55:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Bella

Du har det så "somrigt". Fina blommor och goda kakor. Kram

2009-06-24 @ 21:56:26
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Beate

Vilka härliga bilder på dina blommor. Sedan kan jag ju ifrågasätta att du bakar vid 26 grader. Svettpärlorna rinner jag bara tänker på det ;-)



PS. Vi åt också fläskkarré ikväll (det blir liksom aldrig seg och torr) fast med Risoni pasta sallad.

2009-06-24 @ 22:55:18
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja visst är det underbart härligt nu..fina blommor!



Ohh vilka smarriga kakor..och så grillat ikväll va gott!



Ha det skönt i sommaren..kram

2009-06-25 @ 19:11:56
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0